[VIDEO] Mandala Yoga: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για αυτή την πρακτική

Μια πρακτική Μάνταλα γιόγκα, έτσι όπως την αντιλαμβάνομαι αφού την δοκίμασα, έχει την πρόκληση μιας πιο απαιτητικής πρακτικής που δεν απευθύνεται σε αρχάριους.

Η προσπάθεια δημιουργίας συνεχόμενων ασκήσεων 360 μοιρών είναι το βασικό στοιχείο μιας αβίαστης ροής.

Αυτή, ενδεχομένως, να είναι και η ομορφιά αυτού του τύπου γιόγκα. Αισθάνεσαι οικεία γιατί γνωρίζεις τις ασκήσεις αλλά η αίσθηση κατά τη διάρκεια της πρακτικής είναι διαφορετική.

Tι είναι τα μάνταλα

Τα μάνταλα είναι ομόκεντρα σχέδια με ιδιαίτερη σημασία. Η λέξη προέρχεται από τα ινδουιστικά-σανσκριτικά και η γεωμετρική, επαναλαμβάνομενη μορφή τους αντιπροσωπεύει το σύμπαν.

Η ακριβής σανσκριτική μετάφραση είναι “κύκλος” και τα τακτά, άλλοτε επαναλαμβανόμενα σχέδια του συμβολίζουν ότι η ζωή δεν τελειώνει και όλα συνδέονται μεταξύ τους.

Πως συνδέεται η γιόγκα με τα Mandala 

Το κοινό σημείο της γιόγκα με τη ζωγραφική μάνταλα είναι πως και τα δύο εστιάζουν στην εσωτερική σου ισορροπία και στη σημασία να ζεις τη στιγμή -live in the moment.

Εκτελώντας μια άσανα ή προσέχοντας να σχηματίσεις έναν τέλειο κύκλο μαθαίνεις να μειώνεις ταχύτητα και να παρατηρείς όλα όσα συμβαίνουν μέσα σου.

Γιατί η συγκεκριμένη πρακτική ονομάζεται Mandala Yoga 

Αν έχεις βαρεθεί τη μέχρι τώρα βασική yoga πρακτική και αναζητάς πιο δημιουργικά μονοπάτια δοκίμασε να κάνεις Μάνταλα γιόγκα.

Όταν ασκείσαι σε αυτό το είδος ακολουθείς στην ουσία έναν ομόκεντρο κύκλο γύρω από το γιόγκα ματ αξιοποιώντας όλες τις πλευρές του.

Σημαντικό είναι να εξασκήσεις παράλληλα την αναπνοή σου γιατί πρόκειται για μια πιο δυναμική πρακτική που θα γυμνάσει όλο το σώμα!

Ακολουθεί τα βασικά στοιχεία ενέργειας παραλληλίζοντας το νερό με τους γοφούς, τη φωτιά με το κέντρο του σώματος, τη γη με τις εμπρός κάμψεις και τον αέρα με τις πίσω.

5 βασικές προϋποθέσεις για να δοκιμάσεις γιόγκα μέσα στη μέρα

  1. Αφιέρωσε λίγο από το χρόνο σου κατά τη διάρκεια της ημέρας στον εαυτό σου.
  2. Αποσύνδεσε οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή μπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή.
  3. Στρώσε το γιόγκα ματ σε μια θέση που σε διευκολύνει.
  4. Αν σε βοηθάει, άκου χαλαρωτική μουσική.
  5. Χρησιμοποίησε ένα χρονόμετρο με κουδούνι τύπου Gong ώστε να σε ειδοποιεί 5 λεπτά πριν τελειώσει η πρακτική. Θα βρεις πιο χρησιμοποιώ παρακάτω.

Τα οφέλη της γιόγκα στο σπίτι

  • Αυτονομία στο δικό σου χώρο και χρόνο.
  • Ο προσωπικός σου χώρος είναι πιο οικείος και βοηθάει να εστιάσεις καλύτερα σε σένα.
  • Αναπτύσσεται ένας εσωτερικός διάλογος στον οποίο λειτουργείς ως δάσκαλος και μαθητής.

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις πριν ξεκινήσεις γιόγκα στο σπίτι είναι να παρακολουθήσεις κάποια μαθήματα σε ένα γιόγκα στούντιο. Αυτό θα είναι μια καλή προθέρμανση για να καταλάβεις λίγο καλύτερα τι είναι γιόγκα και πως συνδέεται το σώμα με το νου.

Είναι σημαντικό να αντιλαμβάνεσαι τη σωστή στάση του σώματος και πότε πρέπει να αποφεύγεις να κάνεις μια άσκηση.

Κάθε μέρα είναι διαφορετική

Η προσωπική μου εμπειρία αυτό μου έδειξε.

Επίλεξε να πειραματιστείς με διαφορετικά είδη γιόγκα μέχρι να καταλήξεις σε αυτά που σου ταιριάζουν.

Ασκήσεις αντοχής, συγκέντρωσης, δύναμης, ισορροπίας, ευελιξίας… όλα χρειάζονται.

Μάθε τα ονόματα από τις άσανα που σου αρέσουν.

Προτού ξεκινήσεις φέρε στο μυαλό σου μια πρόθεση και σύνδεσέ την με την πρακτική που θα ακολουθήσεις.

Το να κάνεις γιόγκα με κάποια φίλη σου ή με την οικογένεια σου για κάποιους λειτουργεί.

Είναι για σένα; Αν σου αρέσει η Ashtanga αλλά επιθυμείς περισσότερη ευελιξία, με γρήγορο ρυθμό δοκίμασε να κάνεις Μάνταλα γιόγκα.

Ζωγραφική με Μάνταλα (FREE DOWNLOAD PDF)

Αν χρειάζεσαι μια δημιουργική ενασχόληση που θα σε βοηθήσει να πειραματιστείς και να διευρύνεις τις δυνατότητες σου δοκίμασε τη ζωγραφική Μάνταλα για ενήλικες.

Μειώνει το άγχος και σε βοηθάει να αποβάλλεις το στρες!

Κατέβασε το δωρεάν PDF που δημιούργησα για σένα και ξεκίνα την εξερεύνηση.

Προτεινόμενο YouTube Video

Προτάσεις με γιόγκα βιβλία στο Amazon

Για όσες αναζητούν να εμβαθύνουν και να κατανοήσουν τη γιόγκα αυτά είναι μερικά από τα βιβλία που έχω διαβάσει και συστήνω:

Επιλογές σε app που θα δώσουν στην πρακτική μοναδική αίσθηση

  • Meditation Timer app
  • Mandala coloring pages (μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ανά πάσα στιγμή ακόμη και όταν περιμένεις στην αισθητικό για το προγραμματισμένο ραντεβού)

Μέχρι το επόμενο blog post, ο υγιεινός τρόπος ζωής απαιτεί χρόνο, ενέργεια και την πρόθεση να συνδεθείς με τον εαυτό σου.

Δεν συμβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Το να βάλεις την άσκηση στη ζωή σου και να τρως πιο υγιεινά χρειάζεται εξάσκηση, επιμονή και απαιτεί αλλαγές στον τρόπο σκέψης.

Μαζί σου εκπαιδεύομαι και εγώ!

YOGA at Ηome

YOGA at Ηome

Η Ιωάννα πρόσφατα δημιούργησε το YOGA at Home, ένα προσωπικό ιστολόγιο, με σκοπό να ενθαρρύνει κι άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανε ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησε να αναζητά τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα την οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτει συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα επαγγελματικά της ταξίδια στην Ασία της δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσει περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής. Έχει πιστοποιηθεί ως Εκπαιδεύτρια Σεμιναρίων Ενηλίκων και με το Coaching Υγείας και Ευεξίας. Πιστεύει στη δια βίου μάθηση και συνεχίζει τις σπουδές σε θέματα ευεξίας και coaching.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...