Πρέπει ή όχι να κάνω γιόγκα με άδειο στομάχι;

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η γιόγκα πρέπει να ασκείται μόνο με άδειο στομάχι. Για αυτό προτείνουν είτε να κάνεις γιόγκα νωρίς το πρωί είτε 3-4 ώρες μετά το φαγητό. Τι ισχύει;

Η γιόγκα αποτελεί μια αρχαία ινδική πρακτική που ενεργοποιεί την πέψη και σε βοηθάει να χαλαρώσεις.

Με βάση τη φιλοσοφία της γιόγκα η παραδοσιακή ινδική άσκηση συνδέει το σώμα και το μυαλό σε πνευματικό επίπεδο φροντίζοντας τη γενική ευημερία σου.

Κάνεις, δηλαδή, γιόγκα για να έχεις μια ολιστική προσέγγιση της υγείας.

Οι ειδικοί προτείνουν να κάνεις γιόγκα με άδειο στομάχι. Ένας από τους λόγους είναι πως ακριβώς επειδή γιόγκα σημαίνει “ένωση” με γεμάτο στομάχι η διαδικασία της ένωσης του σώματος με το νου και το πνεύμα παρεμποδίζεται.

Επίσης, το φαγητό μπορεί να μπλοκάρει και να συγκεντρώσει σε συγκεκριμένα σημεία την ενέργεια κατά τη διάρκεια των ασκήσεων, αντί να την αφήσει να ρέει σε ολόκληρο το σώμα.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ασκούμενων της γιόγκα (94%) κάνει γιόγκα για λόγους ευεξίας και χαλάρωσης.

Από την άλλη μεριά, αν επιθυμείς να μειώσεις το βάρος σου για τον ίδιο λόγο που ανέφερα προηγουμένως -συσσώρευση της ενέργειας και στασιμότητα σωματικού λίπους- η εκτέλεση της πρακτικής μετά το φαγητό δεν είναι σωστή.

Η γιόγκα περιλαμβάνει στάσεις που μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία στο γαστρεντερικό σου σύστημα για αυτό καλό είναι το στομάχι σου να είναι άδειο.

Ωστόσο, αν αισθάνεσαι πείνα μπορείς να δοκιμάσεις να φας ένα μήλο ή μισή μπανάνα ή λίγους ξηρούς καρπούς και μετά από μια  ώρα να δοκιμάσεις την πρακτική.

ΑΝΑΒΑΛΛΕΙΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ; ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ POST: 6+1 συχνές δικαιολογίες που λες για να μην κάνεις γιόγκα

Μετά το μεσημεριανό σου γεύμα πρέπει να ακολουθήσουν 3-4 ώρες για να χωνέψεις προτού ξεκινήσεις.

Στο πρωινό συνίσταται λιγότερη ώρα καθώς η ποσότητα είναι πιο μικρή και απαιτεί λιγότερο χρόνο πέψης.

Η τροφή σε συνάρτηση με τη γιόγκα εξαρτάται από το στιλ και την ένταση που θα επιλέξεις. Μια ήπια πρακτική στη στάση του λωτού διαφοροποιείται σε ένταση από τη shirshashana που επιβάλλει να μην έχεις φάει τίποτα.

Το πρωί μπορείς να πιεις ένα ελαφρύ τσάι χωρίς γάλα. Οποιοδήποτε άλλο ρόφημα με έντονα βότανα που διεγείρουν το πεπτικό σύστημα καλό είναι να αποφεύγεται.

Έχεις απορίες και θέλεις να με ρωτήσεις κάτι συγκεκριμένο; Μπορώ να σου απαντήσω με βάση την εμπειρία μου.  Η ιδέα μου να ξεκινήσω γιόγκα στο σπίτι, χωρίς τη βοήθεια δασκάλου, λειτούργησε και έφερε εκπληκτικά αποτελέσματα στην ψυχολογία μου!

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και βοηθάω αποκλειστικά γυναίκες, σε όλη την Ελλάδα, να χτίσουν καλές συνήθειες προκειμένου να βελτιώνουν διαρκώς τη ζωή τους. Το Γνωστικό Συμπεριφορικό Coaching και η Συμβουλευτική μέθοδος που ακολουθώ απευθύνονται σε ευαίσθητες και δημιουργικές γυναίκες που επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να χρησιμοποιήσουν το σώμα και τα συναισθήματα για να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στη δουλειά και στη ζωή τους.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...