Πώς να μειώσεις το άγχος δημιουργώντας νέες πρωινές συνήθειες | Sādhanā

Αντιμετωπίζεις συναισθηματικό ή εργασιακό στρες; Σε επηρεάζει σωματικά ή διανοητικά; Εάν ναι, είναι καιρός να μάθεις να αντιμετωπίζεις το άγχος υιοθετώντας νέες συνήθειες που θα δώσουν στην καθημερινότητα άλλο νόημα και θα μειώσουν τα επίπεδα του άγχους μια για πάντα.

Αν και το άγχος έχει επικρατήσει στη ζωή μας, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι φυσιολογικό.

Μέσα στο Σαββατοκύριακο πήρα στα χέρια μου ένα βιβλίο σχετικά με τη διαχείριση του στρες που είχα διαβάσει παλιότερα. Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες βρήκα ένα τεστ που είχα κάνει τότε.

Επανέλαβα το τεστ και παρατήρησα με μεγάλη μου χαρά τη διαφορά.

Το 2015 η βαθμολογία μου ήταν 99 (μεταξύ 80-100) υποδηλώνοντας υψηλό στρες ενώ τώρα εν έτη 2021 και εν μέσω πανδημίας 29 (μεταξύ 30-9) που μεταφράζεται με τη δική μου, πλέον, ανθεκτικότητα σε στρεσογόνες καταστάσεις.

Ο λόγος που αρκετοί γιατροί ρωτάνε εάν έχεις άγχος είναι επειδή είναι στενά συνδεδεμένο με τη σωματική και συναισθηματική υγεία.

Βέβαια, προσοχή: δεν μπορείς να αποδίδεις όλα όσα σου συμβαίνουν στο στρες.

Το πρώτο πράγμα που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις τα επίπεδα του είναι να ξεκινήσεις μερικές νέες, μικρές και καθημερινές συνήθειες που είναι καλές για το μυαλό και το σώμα.

Ξεκίνα τη μέρα σου κάνοντας γιόγκα ή stretching

Η άσκηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ευεξίας. Μπορεί επίσης να αντιμετωπίσει ριζικά το άγχος που νιώθεις. Εάν έχεις ήδη πολύ άγχος, το να κάθεσαι παθητικά πολλές ώρες και να σκέφτεσαι το πρόβλημα δεν βοηθά. Είναι πιθανό η αδράνεια και η παθητικότητα να απελευθερώσουν τοξίνες που κυκλοφορούν στο σώμα και καταστέλλουν το ανοσοποιητικό.

Ενεργοποίησε την ενέργεια του σώματος (τσι) ξεκινώντας τη μέρα σου με 15-20 λεπτά ήπιας γυμναστικής όπως η yin yoga. Αυτό ελπίζω να σε βοηθήσει όπως βοήθησε και εμένα.

Φάε θρεπτικά και υγιεινά τρόφιμα

Πιθανότατα γνωρίζεις ότι η υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για τη διαχείριση του βάρους. Μπορεί επίσης να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη εάν αντιμετωπίζεις καθημερινό άγχος. Το στρες συμβάλλει στην επιλογή ακατάλληλων τροφών οπότε η σωστή διατροφική παρέμβαση θα κάνει τη διαφορά. Μείωσε τους πολλούς καφέδες (yang ενέργεια) και πρόσθεσε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, άπαχο κρέας, καλά λιπαρά, δημητριακά ολικής αλέσης και φυτικές ίνες. Μια καλά ισορροπημένη διατροφή παρέχει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα και το μυαλό για να χειριστείς το άγχος… με δημιουργικό τρόπο.

Βόλτα στη φύση

Το να είσαι έξω είναι υπέροχο για το μυαλό, το σώμα και το πνεύμα. Για το σώμα, γιατί θα πάρεις καθαρό αέρα και βιταμίνη D -και τα δύο είναι πολύ σημαντικά για να μειώσεις τα επίπεδα άγχους. Το να βρίσκεσαι σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να σου δώσει κίνητρο και έμπνευση, να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις. Το να είσαι κοντά στη φύση θα σου δώσει την ευκαιρία να καταλάβεις ότι τα πράγματα για τα οποία έχεις άγχος δεν είναι σημαντικά και ότι ο εγκέφαλος σου τα μεγεθύνει.

Φάε το μεσημεριανό σου στο κοντινό παρκάκι, πάρε τον σκύλο μια μεγαλύτερη βόλτα και πρόσθεσε μερικά φυτά στη βεράντα. Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι για να περάσεις περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς φυσικούς χώρους και το άγχος θα μειώνεται κάθε μέρα όλο και περισσότερο.

Αντικατέστησε τον καφέ με υποκατάστατο καφέ

Η καφεΐνη δυστυχώς επιδεινώνει το άγχος καθώς αυξάνει την ορμόνη του στρες την κορτιζόλη. Εάν πίνεις πολύ καφεΐνη (όπως εγώ) δοκίμασε ένα υποκατάστατο καφέ όπως το WAKE UP coffee alternative μείγμα της Whole Earth με guarana και φυσικά συστατικά (σύκο, ραδίκι και κριθάρι).

Δεν χρειάζεται να αφαιρέσεις ολοκληρωτικά τον καφέ από τη μέρα σου. Φρόντισε το 2ο ή 3ο φλιτζάνι να είναι χωρίς καφεΐνη ή με υποκατάστατο καφέ.

Αυτοφροντίδα και αυταγάπη

Η καθημερινή αυτοφροντίδα μπορεί πραγματικά να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις. Αφιέρωσε λίγα λεπτά στον εαυτό σου κάθε πρωί που θα είναι μόνο για εσένα. Άκου χαλαρωτική μουσική, διαλογίσου, γράψε στο σημειωματάριο τις σκέψεις σου, σχεδίασε ή ζωγράφισε μάνταλα, διάβασε ένα βιβλίο ή απλά κάνε οτιδήποτε σε χαλαρώνει και σε βοηθά να νιώσεις γαλήνη.

Κάνε εγγραφή στο Online Webinar του Απριλίου: “Χαλαρωτικές τεχνικές για healthy mind, healthy life”

Avatar

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Είμαι πιστοποιημένη Holistic Coach και εκπαιδεύτρια σεμιναρίων ενηλίκων. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Εξερευνώ εδώ και μήνες τη βίγκαν διατροφή, το qigong και κάνω διαλογισμό. Εφαρμόζοντας στην καθημερινότητα όλα τα παραπάνω έχω μάθει πως η άσκηση, η διατροφή και η θετική στάση αποδίδουν σε όλους τους τομείς. Δημιούργησα, εδώ και ένα χρόνο, το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 με σκοπό να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανα ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησα να αναζητώ τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα με οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...