Πως να ισορροπήσεις με τη γιόγκα το πρώτο τσάκρα | Muladhara Chakra

Η αρμονική λειτουργία των τσάκρα δεν αφορά αποκλειστικά όσες ασκούνται συστηματικά με τη γιόγκα. Αφορά όλες όσες επιθυμούν ισορροπία και καλυτέρευση της καθημερινότητας που βαθμιαία θα οδηγήσει σε σωματική και ψυχική ευεξία.

Το Μουλαντάρα Τσάκρα είναι το πρώτο από τα επτά τσάκρα. Βρίσκεται στο ύψος του κόκκυγα, στη βάση της σπονδυλικής στήλης.

Αυτό το τσάκρα αντιπροσωπεύει τη ζωτική μας δύναμη και αφορά κατά μια έννοια το αίσθημα εσωτερικής ασφάλειας. Όταν βρίσκεται σε ανισορροπία μας κάνει να χάνουμε την εμπιστοσύνη στο μέλλον. Έχουμε την τάση να ανησυχούμε περισσότερο για μικροπράγματα και ειδικά για τα χρήματα. Νιώθουμε άγχος και δυσκολευόμαστε να επικεντρωθούμε στην παρούσα στιγμή.

Η λειτουργία των τσάκρα θεωρείται αρκετά σημαντική, γιατί όταν βρίσκονται σε ισορροπία, βοηθούν στην ανάπτυξη της ζωτικής ενέργειας και οδηγούν σε σωματική και ψυχική ευεξία (wikipedia).

Όταν το τσάκρα της βάση είναι ισορροπημένο νιώθεις ότι είσαι “ριζωμένη” στη γη, είσαι συγκεντρωμένη, ευθυγραμμισμένη με τις ανάγκες σου, νιώθεις ανεξάρτητη και ισορροπημένη.

I allow myself to feel safe and grounded.

Μερικά δείγματα ανισορροπίας είναι ο θυμός, ο φόβος, η οργή, η κόπωση, η κακή ποιότητα ύπνου, πόνος στη μέση (εδώ, σηκώνω το χέρι ψηλά!), διαταραχές του ανοσοποιητικού και θλίψη.

Τι γιόγκα άσανα πρέπει να κάνεις για να ισορροπήσεις αυτό το τσάκρα; Σε τι σε βοηθάει η εξισορρόπηση του;

Πως η γιόγκα συνδέεται με τα τσάκρα

Η γιόγκα έχει επικρατήσει στον δυτικό κόσμο ως μια φυσική δραστηριότητα. Προτιμάμε να την συνδέουμε με χαλαρωτικές ασκήσεις και αφήνουμε απ’ έξω την πνευματική της διάσταση.

Η προσωπική μου εμπειρία μου δίδαξε ότι αφορά τον χώρο που δίνεις στον εαυτό σου για μάθηση και προσωπική εξέλιξη.

Σύμφωνα με αυτό οι άσανα ενεργοποιούν τα διαφορετικά ενεργειακά κέντρα (τσάκρα) τα οποία ευθύνονται για την υγεία, τα συναισθήματα μας και πολλά άλλα.

Επομένως γιόγκα και τσάκρα πάνε μαζί αφού επιτρέπουν στην ενέργεια να ρέει στο σώμα κατά τη διάρκεια της πρακτικής.

Γιόγκα για γείωση και εσωτερική δύναμη

Το να κάθεσαι 5 λεπτά ακίνητη στο γιόγκα ματ σου προσφέρει μια εσωτερική δύναμη. Στάσεις που δίνουν έμφαση στους μηρούς ενισχύουν την ανάγκη μας για γείωση.

Αν είσαι νέα στη γιόγκα ή φλερτάρεις με την ιδέα να ξεκινήσεις γιόγκα στο σπίτι μπορεί να μην είσαι εξοικειωμένη με τη λέξη “grounding”. Θα πρέπει να το συνηθίσεις!

Πρόκειται για τον πιο αντιπροσωπευτικό όρο ειδικά όταν αναφερόμαστε στο πρώτο τσάκρα.

Αφορά τη βαθύτερη σύνδεση με τη Γη και τον πυρήνα της.

Γιόγκα άσανα για αποκατάσταση της ισορροπίας του πρώτου τσάκρα

Tadasana (βρες στοιχεία σε προηγούμενο post)

Σου προτείνω να δοκιμάσεις ένα 30λεπτο πρόγραμμα επικεντρωμένο στην Tadasana από τον Travis Eliot. Φαίνεται απλό ενώ δεν είναι. Ειδικά αν έχεις καιρό να γυμναστείς. Κατά πάσα πιθανότητα την επόμενη να είσαι πιασμένη στο πάνω μέρος και ειδικότερα στα χέρια αλλά αν η σωματική σου κατάσταση το επιτρέπει αξίζει να δοκιμάσεις.

Προτιμώ αυτό το εμπεριστατωμένο πρόγραμμα γιατί αναπτύσσει και ενεργοποιεί τα ενεργειακά κέντρα όλου του σώματος. Δίνει έμφαση τόσο στα πόδια όσο και στα χέρια και απομακρύνει την μπλοκαρισμένη ενέργεια από το σώμα.

Μόλις γνωριστήκαμε; Καλώς ήρθες!

Ανακάλυψε πως ξεκίνησαν όλα και αν ταυτίζεσαι τότε δεν συναντηθήκαμε τυχαία!

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα, Personal Coach και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Μέσα από το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 σκοπός μου είναι να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω την ανατολική φιλοσοφία.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...