Πως να ισορροπήσεις με τη γιόγκα το δεύτερο τσάκρα | Svadhisthana Chakra

Τα συναισθήματα αντικατοπτρίζονται στο σώμα σου ακόμη και όταν δεν το συνειδητοποιείς. Αυτή η σωματική αίσθηση είναι αρκετά ισχυρή για αυτό η γνώση και η εξισορρόπηση των τσάκρα θεωρείται μια “πνευματική υγιεινή”.

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της γιόγκα τα τσάκρα είναι ενεργειακά κανάλια του σώματος που δεν μπορείς να δεις ή να αγγίξεις.

Το ξέρεις ότι δουλεύοντας με το ιερό σου τσάκρα (sacral chakra) είναι σαν να επεξεργάζεσαι τις περιοριστικές σου πεποιθήσεις;

Αφιερώνοντας πρώτη εγώ χρόνο στον εαυτό μου και με τη βοήθεια του προσωπικού μου Μέντορα (κάθε επαγγελματίας coach πρέπει να διαθέτει προσωπικό Coach-Μέντορα) εξερεύνησα σε βάθος αυτό τον συσχετισμό.

Λίγα λόγια για το δευτερο τσάκρα

Το τσάκρα που σχετίζεται με την πίστη (Ναι, μπορώ να τα καταφέρω!) είναι το δεύτερο τσάκρα γνωστό ως Σβαντιστάνα.

Είναι η έδρα του υποσυνείδητου νου που αποθηκεύονται όλες οι εμπειρίες της ζωής από την αρχή της ζωής μας.

Το Σβαντιστάνα βρίσκεται στην κοιλιά, περίπου δύο-τρία δάκτυλα κάτω από τον αφαλό. Συνδέεται με το στοιχείο του νερού που καθρεφτίζει την αρμονία όλων των πτυχών της ζωής, τη ροή και την ελαστικότητα.

Όταν το τσάκρα Σβαντιστάνα βρίσκεται σε ισορροπία, ο άνθρωπος έρχεται πιο κοντά με τους άλλους, αποκτά θετικότητα, αισιοδοξία, ζει τη στιγμή και είναι πιο χαρούμενος. Η επιτυχία, ο πλούτος, ο ενθουσιασμός, η αφθονία και ο αισθησιασμός είναι επίσης χαρακτηριστικά του δεύτερου τσάκρα.

Για να μπορέσει να διατηρηθεί το ιερό τσάκρα σε ισορροπία, σημαντικό ρόλο παίζει η διατροφή, η αυτοφροντίδα και η φυσική δραστηριότητα. Η ενασχόληση δηλαδή με κάποιο χόμπι, όπως η γιόγκα.

Έτσι, το άτομο θα ανακαλύψει ότι έχει απεριόριστη δύναμη και ότι ακολουθεί έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Επιπλέον, θα κατανοήσει βαθύτερα συναισθήματα, θα γίνει πιο εκφραστικός, δημιουργικός και θα δει ότι η σχέση με τον εαυτό του και τους γύρω του είναι αρμονική, ευχάριστη και χωρίς εντάσεις.

Από την άλλη πλευρά, αν το Σβαντιστάνα μπλοκαριστεί, δημιουργούνται αρκετά προβλήματα. Μερικά από αυτά είναι οι φοβίες, η ανασφάλεια, ο υπερβολικός συναισθηματισμός, οι ψυχαναγκασμοί και οι αγενείς συμπεριφορές*.

Δεύτερο τσάκρα: με τα μάτια της coaching διαδικασίας

Η ερώτηση-κλειδί σε αυτό το σημείο είναι: “Πιστεύεις τον στόχο σου;”

“Αν όχι, ποια περιοριστικά πιστεύω σε σταματούν;”

Επίτρεψέ μου να κάνουμε ένα βήμα πίσω.

Τι ακριβως είναι οι πεποιθήσεις; Γιατί όσο περισσότερο σκεφτόμαστε κάτι τόσο πιθανότερο είναι να το πιστέψουμε;

Η πεποίθηση είναι μια θεμελιωμένη στην πράξη σκέψη που με τον καιρό συσσωρεύεται μέσα μας ως πρότυπο σκέψης. Οι πεποιθήσεις που σχετίζονται με τον εαυτό μας έχουν άμεση σχέση με το πως βλέπουμε τον κόσμο.

Να το δούμε λίγο αυτό.

Όσο περισσότερο κάνουμε μια σκέψη τόσο περισσότερο ο εγκέφαλος αποκτά προτίμηση ως προς αυτή τη σκέψη. Έτσι, δημιουργείται μια εσωτερική αναταραχή που σε ποιο ακραία μορφή γίνεται ψυχαναγκαστική και ενεργοποιεί το στρες.

Η σκέψη γίνεται συνήθεια και μεταβάλλει τον εγκέφαλό και το νευρικό μας σύστημα.

Οι σκέψεις αυτές γίνονται η αλήθεια μας για αυτό και στο τέλος αποκτάμε λανθασμένες πεποιθήσεις. Για παράδειγμα:

  • “Δεν είμαι αρκετά καλός/η για να το κάνω”
  • “Δεν αξίζω την επιτυχία”
  • “Είμαι ένας/μια αποτυχημένος/η”

Σου θυμίζουν κάτι;

Οι πεποιθήσεις είναι οι βαθύτερες αντιλήψεις που κατοικοεδρεύουν στο υποσυνείδητο και σαμποτάρουν στο τέλος εσένα και όσα θέλεις να κατακτήσεις..

Σκέψου το λίγο: “Φυσικά έκανα λάθος αφού δεν είμαι καλή σε αυτό που κάνω”.

Το καταλαβαίνεις;

Σαφώς και το θέμα της πίστης (πιστεύω σε μένα) απαιτεί συστηματική εργασία και χρειάζεται χρόνος για να επιλυθούν διαφορετικά θέματα. Παρ’ όλα αυτά με τη βοήθεια ενός υποστηρικτικού coach η διαδικασία είναι μεταμορφωτική (!).

Πως η γιόγκα συνδέεται με τα τσάκρα

Η γιόγκα σε βοηθά να απελευθερώσεις τη συσσωρευμένη ενέργεια στο σώμα. Μέσα από τις άσανα και την αναπνοή ενεργοποιείς τα επίπεδα ροής της ενέργειας που διαπερνούν σπιθαμή προς σπιθαμή όλο σου το είναι.

Για καλύτερη εξισορρόπηση μπορείς να εργαστείς μεθοδικά και ξεχωριστά με το κάθε τσάκρα. Υπάρχουν ασκήσεις-άσανα, καθεμιά από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα από τα επτά τσάκρα.

Μέσα από προσωπική εμπειρία έμαθα ότι η βαθύτερη γνώση της φιλοσοφίας της γιόγκα σε βοηθά να επεκτείνεις τις γνώσεις σου για σένα. Από αυτή τη σκοπιά είναι λογικό κάποια στιγμή να εξερευνήσεις και τη σημασία των τσάκρα.

Επομένως γιόγκα και τσάκρα πάνε μαζί αφού επιτρέπουν την εσωτερική σου αναδόμηση.

Άσανα για αποκατάσταση της ισορροπίας του δεύτερου τσάκρα

Έχω καταλήξει ότι μια ήπια πρακτική γιν γιόγκα με έμφαση στους γοφούς είναι ό,τι καλύτερο για το δικό μου σώμα. Γιν γιόγκα ασκήσεις όπως η πόζα της πεταλούδας και η πόζα του ελαφιού είναι ευεργετικές για τον σκοπό μας.

Θέλεις να μάθεις πως ξεκίνησαν όλα;

Κάποια στιγμή το ποτήρι ξεχείλισε και το 2015 ήταν η χρονιά που σηματοδότησε μια ευρύτερη αλλαγή και μια νέα αρχή στη ζωή μου. Τα ανθυγιεινά πρότυπα εργασίας με ανάγκασαν να αναζητήσω νέες, μόνιμες λύσεις και αλλαγές.

Πειραματίστηκα με διάφορες δραστηριότητες μέχρι που ανακάλυψα τη γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Η καθημερινή αυτοφροντίδα έγινε ανάγκη. Διαλογισμός, θετικές δηλώσεις, διαχείριση του άγχους και mind-body τεχνικές μου έδειξαν το δρόμο της αλλαγής.

Το 2020 ξεκίνησα τις σπουδές μου στο coaching και έκτοτε δεν έχω σταματήσει να μαθαίνω και να εργάζομαι πάνω σε αυτό.

Ανακάλυψε πως ξεκίνησαν όλα και αν ταυτίζεσαι τότε δεν συναντηθήκαμε τυχαία!

Πηγή: *Βικιπαίδεια

YOGA at Ηome

Αυτοπαρακινούμενη, δημιουργική και ελεύθερο πνεύμα. Κατοικώ στον δικό μου πλανήτη με τον σύζυγο και 3 υπέροχα κατοικίδια, αλλά έχω ζήσει και επισκεφθεί πολλά μέρη του κόσμου! Τα αγαπημένα πράγματα είναι: το διάβασμα, η μυρωδιά του καφέ, βόλτες στη φύση, ταξίδια και οι συζητήσεις με συναρπαστικές γυναίκες από όλη την Ελλάδα. Κατά έναν περίεργο τρόπο όσο αυξήθηκαν τα κιλά μου μεγάλωσε και η αυτοπεποίθησή μου! Κρίση μέσης ηλικίας; Προτιμώ να κατευθύνω την ενέργειά μου στα σημαντικά της ζωής. Χαίρομαι που σε γνωρίζω!

Σίγουρα θα προτιμήσεις...