Πώς να είσαι ΖΕΝ σε κάθε κατάσταση μέσα σε 10 λεπτά!

Φιλοδοξείς να ανακτήσεις πνευματική ηρεμία και να γίνεις Ζεν ενώ βρίσκεσαι συνεχώς υπό πίεση; Για να διασφαλίσεις την εσωτερική σου ευημερία υπάρχει μια βασική προϋπόθεση: πρέπει να μάθεις να αγνοείς τα αρνητικά συναισθήματα. Ανακάλυψε πως θα το κάνεις ευκολότερα!

Το να ξεπεράσεις το άγχος στη ζωή σου ξεκινά με το να παρατηρήσεις ποιοι είναι οι στρεσογόνοι παράγοντες και να εργαστείς για να τους μειώσεις.

Είναι σημαντικό να αποτρέψεις κάθε κατάσταση που μπορεί ενδεχομένως να σου προκαλέσει άγχος. Πρόκειται για μια φυσική απόκριση του σώματος, η οποία οδηγεί στη λεγόμενη “μάχη ή φυγή”.

Πώς μπορείς να παραμείνεις ήρεμη και χαλαρή ακόμα και όταν συμβαίνουν απίστευτα αγχωτικά πράγματα γύρω σου;

  • Σταμάτα να κατακεραυνώνεις το σώμα με άσχημες σκέψεις 

Όταν μια κατάσταση δημιουργεί αγχωτικές σκέψεις, έχεις την ευκαιρία να επιλέξεις πώς θα τη διαχειριστείς. Το πώς σκέφτεσαι, αισθάνεσαι, ακόμα και πώς αντιδρά το σώμα σου εξαρτάται από εσένα. Εάν αντιδράς αρνητικά θα αυξήσεις την ορμόνη του στρες και θα αισθάνεσαι χειρότερα.

Αντί να αντιδράσεις αμέσως, πάρε το χρόνο σου. Αποστασιοποίησε το σώμα και το μυαλό και άσε τις σκέψεις να φύγουν. Μην σκέφτεσαι το πιθανό μέλλον ή κάνεις υποθέσεις και μην αφήσεις καμία τύψη ή ενοχή να διαπεράσει το μυαλό σου.

Βρες ένα ήρεμο μέρος και προσπάθησε να χαλαρώσεις χρησιμοποιώντας πρακτικές ενσυνειδητότητας. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να επιστρέψεις σε μια ουδέτερη κατάσταση, όπου μπορείς να σκεφτείς λογικά και να δεις διαφορετικά την κατάσταση.

  • Πίστεψε στα θετικά συναισθήματα

Το να είσαι θετική έχει θαυμάσιο αντίκτυπο στο μυαλό και στη συναισθηματική σου υγεία, καθώς σε βοηθά να διαχειριστείς το άγχος. Αυτό δεν σημαίνει να τα βλέπεις όλα ρόδινα. Μπορείς να συμφωνήσεις ότι η ζωή δεν είναι πάντα τέλεια, να αποδεχτείς τα ελαττώματά σου και να τα προσπεράσεις. Καταλαβαίνεις μάλιστα ότι το άγχος είναι ένα φυσιολογικό μέρος της ζωής αφού απροσδόκητα πράγματα συμβαίνουν συνέχεια σε όλους.

Ωστόσο, αντί να αφήσεις το άγχος να σε επηρεάσει έντονα ψυχικά και σωματικά, μπορείς να παραμείνεις ψύχραιμη παραμένοντας θετική. Απλώς προσπάθησε να σκεφτείς κάποιο θετικό στοιχείο, είτε κάνοντας μια λίστα με πλεονεκτήματα, είτε απλά προσπαθώντας να βρεις το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να είναι καλό για τη συγκεκριμένη αγχωτική στιγμή. Πίστεψέ με, υπάρχει τουλάχιστον ένα!

  • Όχι άλλες υποθέσεις και ερωτήσεις «Τι θα γινόταν αν»

Σταμάτα να αναρωτιέσαι τι θα μπορούσε να συμβεί και να κάνεις υποθέσεις κάθε φορά που κάτι περίεργο γίνεται. Αν νιώθεις ότι έχεις συνεχές άγχος όλη μέρα, κάθε μέρα, αναρωτήσου από πού προέρχεται. Οφείλεται σε όσα συμβαίνουν γύρω σου ή φταίει ο τρόπος που εσύ εκλαμβάνεις κάποια πράγματα; Δεν είναι τυχαίο ότι τις ίδιες καταστάσεις διαφορετικοί άνθρωποι τις αντιλαμβάνονται διαφορετικά.

Την επόμενη φορά που θα αντιμετωπίσεις μια αγχωτική κατάσταση γράψε σε ένα ημερολόγιο τι πραγματικά συνέβη. Όχι αυτό που θα μπορούσε να συμβεί ή αυτό που φοβάσαι ότι θα συμβεί, αλλά την πραγματική κατάσταση που αντιμετωπίζεις. Τις περισσότερες φορές, οι φόβοι σου και τα υποθετικά σενάρια είναι πολύ χειρότερα από την πραγματικότητα.

Όταν συμβαίνει μια αγχωτική κατάσταση, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι απλώς να μείνεις ουδέτερη, να παραμείνεις παρούσα στη στιγμή και να δεις ρεαλιστικά αυτό που έχει, ήδη, συμβεί. Μην υποθέσεις το χειρότερο και μην αρχίσεις να δημιουργείς αρνητικές εικόνες στο μυαλό σου. Αυτό σίγουρα λειτουργεί προσθετικά στο άγχος που βιώνεις σε καθημερινή βάση.

  • Συμφιλιώσου με το άγχος σου

Πρέπει, επίσης, να κατανοήσεις τι σου προκαλεί το μεγαλύτερο άγχος. Μέχρι τώρα, πιθανότατα να έχεις εικόνα για το από πού προέρχεται, αλλά η χρήση ενός ημερολογίου μπορεί να σε βοηθήσει να το προσδιορίσεις με περισσότερες λεπτομέρειες και σαφήνεια.

Κράτα ένα ημερολόγιο που θα χρησιμοποιείς για να ανασυντάξεις τις σκέψεις σου και να χαλαρώσεις. Θέλεις να συμπεριλάβεις όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς, όπως τι κάνεις, πού βρίσκεσαι, ποια ώρα και ημερομηνία συνέβη αυτό που σε αναστάτωσε, με ποιον ήσουν, ποιο ήταν το βασικό πρόβλημα και οτιδήποτε άλλο σχετικό.

Γράψε πράγματα όπως γιατί σου δημιουργήθηκε άγχος, τι σκέψεις έκανες με το μυαλό σου εκείνη τη στιγμή και ποιο ήταν το αποτέλεσμα.

Παρατηρείς κάποια μοτίβα; Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που σου προκαλούν περισσότερο άγχος; Είναι η δουλειά ή η ζωή στο σπίτι; Υπάρχει κάποιος στη ζωή σου που είναι πάντα κοντά σου όταν έχεις άγχος; Αυτές οι λεπτομέρειες θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τους στρεσογόνους παράγοντες, κάτι που με τη σειρά του θα σε βοηθήσει να ξέρεις τι πρέπει να αποφύγεις στο μέλλον.

Μείωσε το άγχος υιοθετώντας νέες συνήθειες. Λίγα λεπτά γιόγκα μέσα στην εβδομάδα αλλάζουν ριζικά τη μέρα σου.

Κατέβασε το “Πως να ξεκινήσεις γιόγκα το σπίτι” και κάνε ένα βήμα τη φορά!

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα, Personal Coach και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Μέσα από το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 σκοπός μου είναι να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω την ανατολική φιλοσοφία.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...