COCO-MAT & YOGA at Home

COCO-MAT & YOGA at Home: Πως η γιόγκα βοηθά στη φιλοσοφία της δια βίου άσκησης;

Τι μπορείς να κάνεις όταν αισθάνεσαι αγχωμένη; Σήμερα θα μοιραστώ μαζί σου τον φυσικό τρόπο για να βελτιώσεις τη διάθεση σου μέσα σε 30 λεπτά.

Προτού φτάσεις στο σημείο να επιλέγεις τις σκέψεις, άρα και τις πράξεις σου, με τον ίδιο τρόπο που επιλέγεις τα ρούχα που θα φορέσεις χρειάζεσαι καθημερινή πρακτική και υπομονή.

Πώς νιώθεις αυτή τη στιγμή με το σώμα σου;

Νιώθεις κάποιο αρνητικό συναίσθημα; Έχεις κακή διάθεση; Μήπως αισθάνεσαι ανασφάλεια και ανησυχία για το μέλλον;

Αν η απάντηση είναι θετική σε μια από τις 3 τελευταίες ερωτήσεις τότε ξέρω τον τρόπο για να νιώσεις καλύτερα.

Θα σου πω τη δική μου εμπειρία

Προχτές ξύπνησα με περίεργη διάθεση. Με όλα όσα ακούγονται τελευταία τα συναισθήματα μου ήταν συγκεχυμένα. Εργασιακές προθεσμίες, οικογενειακές υποχρεώσεις, η φροντίδα του σπιτιού και των σκύλων…

Έτσι, αποφάσισα να αναλάβω δράση και να μην αφήσω καμία αρνητική ενέργεια να με καταβάλει.

Τι έκανα;

Άπλωσα το γιόγκα ματ, σύνδεσα το laptop με την τηλεόραση, επέλεξα πρόγραμμα και ξεκίνησα την πρακτική για 30 λεπτά. Ήμουν περίεργη αν όντως η γιόγκα θα καταφέρει να αλλάξει την ψυχολογία μου.

Αποτέλεσμα;

Η διάθεση μου όχι μόνο βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια της πρακτικής αλλά διήρκεσε και μετά. Το ερέθισμα ήταν αρκετό για να μου αποδείξει τη δύναμη που έχουν οι ενδορφίνες και να ξεκινήσω να μάθω περισσότερα για αυτές.

Τι είναι οι ενδορφίνες

Πρόκειται για ορμόνες που ενεργοποιούνται στον εγκέφαλο και παράγονται κάθε φορά που ασχολείσαι με μια δραστηριότητα η οποία σε ευχαριστεί. Οι ενδορφίνες σε ηρεμούν, συμβάλλουν στην καλή διάθεση και έτσι αντιμετωπίζεις με φυσικό τρόπο παράγοντες που σου δημιουργούν στρες.

Ολιστική Ομορφιά από μέσα προς τα έξω

Κινέζοι θεραπευτές ανέφεραν ότι ασθενείς που ασκούνταν σε τακτική βάση -ειδικά με δραστηριότητες που αφορούσαν το σώμα και το μυαλό όπως η γιόγκα, ο χορός, το tai-chi ή το qigong- είχαν μειωμένες πιθανότητες να αναπτύξουν ψυχολογικά προβλήματα και διαταραχές στο μέλλον.

Πάτησε την εικόνα για να παρακολουθήσεις το σχετικό βίντεο στο YouTube.

Μετά από τριάντα λεπτά αεροβικής γυμναστικής το άτομο έχει αύξηση ενδορφινών μέχρι και 500% _Wikipedia

Επίσης, το να δοκιμάζεις νέα είδη άσκησης λειτουργεί θετικά καθώς δίνει έναυσμα στις ενδορφίνες να απελευθερωθούν.

Αν μέχρι στιγμής δεν ανήκεις στην κατηγορία όσων συμπεριλαμβάνουν την άσκηση στις καθημερινές ή εβδομαδιαίες δραστηριότητες μπορείς να ξεκινήσεις με απλό stretching.

Πως θα καταφέρεις να εφαρμόσεις τη δια βίου άσκηση;

Πάρε ένα χαρτί και σημείωσε μικρούς και επιτεύξιμους στόχους. Για παράδειγμα, αντί να πεις “Θέλω να έχω ωραίο σώμα” γράψε “Θα κάνω 30 λεπτά γιόγκα, 5 φορές την εβδομάδα“.

Έρευνες απέδειξαν ότι οι ενήλικες χρειαζόμαστε 150 λεπτά εβδομαδιαίας φυσικής δραστηριότητας. Αυτό σημαίνει 30 λεπτά για 5 φορές ή 50 λεπτά για 3 φορές.

Στο χαρτί σχημάτισε έναν άξονα xy’. Σημείωσε στον x’ τις ημέρες της εβδομάδας και στον y’ το είδος της πρακτικής που ακολουθείς. Μέσα στην εβδομάδα, δοκίμασε διαφορετικά είδη γιόγκα και σημείωνε τη διάρκεια της πρακτικής στο σημείο που τέμνεται η μέρα και το είδος.

Αν σε βοηθάει περισσότερο χρησιμοποίησε ένα app που θα καταγράφει για σένα το χρόνο και θα σου δίνει feedback.

Αυτό που έχει σημασία δεν είναι ο τρόπος που θα αποτυπώνεις τη φυσική σου δραστηριότητα αλλά να αξιολογείς την πρόοδό σου σε συστηματική βάση.

Έκανα ένα τεστ στον εαυτό μου

Τήρησα ένα σταθερό ωράριο βραδινού ύπνου και μόλις ξυπνούσα το πρωί δεσμεύτηκα να σκέφτομαι: “Είμαι απόλυτα υγιής”.

Αυτό έφερε σωστές επιλογές που αφορούν και τις διατροφικές μου συνήθειες.

Για παράδειγμα, στη σκέψη ενός μπισκότου σκεφτόμουν το μάντρα μου (“Είμαι απόλυτα υγιής”) και έφτιαχνα έναν χυμό. Όταν έμπαινα στον πειρασμό να μην κάνω γιόγκα για 30 λεπτά με τη θετική μου δήλωση καταλάβαινα ότι είμαι υγιής γιατί ασκούμαι οπότε έστρωνα το γιόγκα ματ.

Η αλλαγή ξεκινάει από μέσα σου

Θυμήθηκα το βιβλίο “Holistic Beauty from the Inside Out“ (Ολιστική Ομορφιά από μέσα προς τα έξω, Εκδόσεις Seven Stories Press) όπου η Τζούλι Γκάμπριελ αναφέρει πως χωρίς αμφιβολία κάθε μορφή άσκησης εντάσσεται στην αποτελεσματική αντιμετώπιση στρεσογόνων καταστάσεων.

Συστηματική άσκηση διάρκειας τουλάχιστον 30 λεπτών ενεργοποιεί αισθήματα ευχαρίστησης και ενισχύει τις άμυνες του οργανισμού απέναντι στο άγχος και το στρες.

Η διαδικασία είναι αργή αλλά έχει διάρκεια στο χρόνο. Αντί να βασίζεσαι σε εξωτερικούς παράγοντες στηρίξου στην επιθυμία σου και σε νέες γνώσεις που θα φέρουν την αλλαγή.

Επίσης, το να δοκιμάζεις νέα είδη άσκησης λειτουργεί θετικά καθώς δίνει έναυσμα στις ενδορφίνες να απελευθερωθούν.

Μικρά, καθημερινά βήματα οδηγούν σε νέα μοτίβα σκέψης και σε φέρνουν πιο κοντά σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής που θα έχει διάρκεια!

Τοποθεσία: COCO-MAT, Κηφισιά

? MaroChr_Photography
? J_Silver_Videography

YOGA at Ηome

YOGA at Ηome

Η Ιωάννα πρόσφατα δημιούργησε το YOGA at Home, ένα προσωπικό ιστολόγιο, με σκοπό να ενθαρρύνει κι άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανε ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησε να αναζητά τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα την οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτει συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα επαγγελματικά της ταξίδια στην Ασία της δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσει περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής. Έχει πιστοποιηθεί ως Εκπαιδεύτρια Σεμιναρίων Ενηλίκων και με το Coaching Υγείας και Ευεξίας. Πιστεύει στη δια βίου μάθηση και συνεχίζει τις σπουδές σε θέματα ευεξίας και coaching.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...