Πως η γιόγκα βοηθά τις ορμόνες σου μέσα στον μήνα;

Η εμπειρία της προεμμηνοπαυσιακής και εμμηνοπαυσιακής περιόδου είναι διαφορετική για κάθε γυναίκα. Ένας υγιεινός τρόπος ζωής που σέβεται τη γυναικεία μας φύση υπόσχεται ευεξία και γαλήνη.

Κατά τη διάρκεια της προ-εμμηνόπαυσης, το γυναικείο σώμα περνά μια σειρά από αναπτυξιακά στάδια που συνοδεύονται από φυσιολογικές και ψυχολογικές μεταμορφώσεις.

Το θέμα με απασχολεί καθώς έχω ξεκινήσει να χάνω κάποιους μήνες έμμηνου ρύσης.

Από όσα διαβάζω συνειδητοποιώ ότι οι προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες αρχίζουν να επιβραδύνουν την παραγωγή ενέργειας σε ένα από τα πιο σημαντικά μεταβατικά στάδια της ζωής τους.

Σε αντίθεση με τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες οι οποίες λέγεται ότι είναι περισσότερο συντονισμένες με την εσωτερική τους  διαίσθηση από ότι ήταν νωρίτερα στη ζωή τους.

Αυτό συμβαίνει γιατί παύουν να βρίσκονται στο έλεος των ορμονών τους και κατευθύνουν την ενέργειά τους σε δημιουργικούς και κοινωνικούς τομείς της ζωής τους.

Καθώς η κοινωνία μας εμφανίζεται πιο ευαισθητοποιημένη σε θέματα που αφορούν τις γυναίκες είναι ευρέως αποδεκτό ότι μια ώριμη και έμπειρη γυναίκα αποτελεί δύναμη στην παγκόσμια κουλτούρα.

Πάμε πάλι όμως στις σημερινές 40-50αρες και πως η ήπια γυμναστική μας βοηθά να εξισορροπήσουμε τις ορμόνες.

Στην Κίνα πιστεύουν ότι η γυναίκα ευδοκιμεί κατά την εμμηνόπαυση όταν ασκείτε συστηματικά.

Όσες ξεκινούν τη μέρα τους με γιόγκα, πηγαίνουν για σύντομο περπάτημα ή παίρνουν βόλτα τον σκύλο -δηλαδή βρίσκονται σε κίνηση από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα- βιώνουν ευκολότερη εμμηνόπαυση.

Γιόγκα, τσι-κονγκ, τάι-τσι συμβάλλουν στην ομαλή μετάβαση και ενισχύουν το τσι (ενέργεια μέσα στο σώμα) καταπολεμώντας την τοξικότητα και το άγχος.

Πως θα ξέρεις ότι κάνεις τη σωστή άσκηση

Μα, από τον τρόπο που νιώθεις και αισθάνεσαι μετά. Πρέπει να είσαι χαλαρή και συγχρόνως να νιώθεις μια εσωτερική ενεργοποίηση. Η άσκηση δεν θα πρέπει να είναι επώδυνη ούτε να νιώθεις ενόχληση σε κανένα μέρος του σώματος.

Η ηλικία των 43 ετών θεωρείται ιδανική για να ξεκινήσεις να αναζητάς το καλύτερο για το σώμα σου. Αυτό προκύπτει από τον μέσο όρο προσδόκιμου ζωής στον δυτικό κόσμο.

Καμία γυναίκα δεν επιθυμεί το γήρας για αυτό πρέπει να φροντίσουμε από τώρα να μεγαλώσουμε όμορφα.

Η βέλτιστη ζωτικότητα για τις γυναίκες την περίοδο της εμμηνόπαυσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ισορροπία του γιν και γιανγκ.

Γιατί η γιόγκα είναι κατάλληλη σε αυτή την φάση 

Η γιόγκα αποτελεί την ιδανική μορφή άσκησης για τις ηλικίες 40-55 ετών.

Συνδυάζει την ενίσχυση των μυών με τη σωματική δραστηριότητα. Μας κρατά σε φόρμα με την προϋπόθεση ότι δεν καταπονούμε το σώμα μας και δεν το παρακάνουμε.

Πόσο συχνά πρέπει να ασκείσαι

Απαραίτητο θεωρώ πως είναι να πάρεις κάποια μαθήματα με την δια ζώσης καθοδήγηση ενός έμπειρου/ης γιόγκα δασκάλου/ας ώστε να κατανοήσεις τις στάσεις.

Τότε, μπορείς να συνεχίσεις γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου.

Συνίσταται η άσκηση τουλάχιστον 3 φορές μέσα στην εβδομάδα για μισή ώρα, με άδειο στομάχι το πρωί ή το απόγευμα.

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και βοηθάω αποκλειστικά γυναίκες, σε όλη την Ελλάδα, να χτίσουν καλές συνήθειες προκειμένου να βελτιώνουν διαρκώς τη ζωή τους. Το Γνωστικό Συμπεριφορικό Coaching και η Συμβουλευτική μέθοδος που ακολουθώ απευθύνονται σε ευαίσθητες και δημιουργικές γυναίκες που επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να χρησιμοποιήσουν το σώμα και τα συναισθήματα για να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στη δουλειά και στη ζωή τους.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...