Οπτικοποίηση και θετικές δηλώσεις για την καταπολέμηση του στρες | Visualization & Affirmations

Στην προσπάθειά μου να καταπολεμήσω το έντονο εργασιακό στρες έχω δοκιμάσει πολλές μεθόδους.

Από τις πιο αγαπημένες μου είναι η τεχνική της οπτικοποίησης σε συνδυασμό με τις θετικές δηλώσεις.

Εφαρμόζω την τεχνική του vision board για την μέθοδο της οπτικοποίησης από το 2018.  Έκτοτε έχω δημιουργήσει 2 πίνακες.

Ο 1ος λειτούργησε κατά το ήμισυ και ο 2ος είχε ολοκληρωτική επιτυχία.

Τι συνειδητοποίησα πρόσφατα και θεωρώ σημαντικό: ακόμη και στην 1η περίπτωση που για καιρό πίστευα ότι δεν λειτούργησε κατάφερα να επανεξετάσω το αποτέλεσμα και να αναθεωρήσω.

Οπότε αυτό που θέλω να σου πω είναι πως ο πίνακας οπτικοποίησης ή vision board λειτουργεί.

Ακόμη, και αν δεν πραγματοποιηθούν όλα όσα υπάρχουν σε αυτόν πρέπει να είσαι διεισδυτική τι συμβαίνει ουσιαστικά ή πίσω από αυτόν. Συχνά, κάτι που πηγαίνει στραβά γίνεται “οδηγός” σε μια αλυσίδα πραγμάτων που γίνονται με τον σωστό τρόπο.

Τις θετικές δηλώσεις τις χρησιμοποιώ από το 2015 σε μια δύσκολη περίοδο για μένα που ήταν κομβική για την ολοκληρωτική μεταμόρφωσή μου.

Αν με ρωτάς σήμερα σου λέω με όλη μου την ορμή πως 2-3 θετικές δηλώσεις εκείνης της περιόδου με συνοδεύουν ακόμη.

Και τα δύο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να σε βοηθήσουν να μειώσεις το άγχος και να διατηρήσεις μια θετική στάση καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής σου.

Οπτικοποιώντας έναν στόχο προκαλείς μια εσωτερική κινητοποίηση που ενεργοποιεί το μυαλό προς αυτή την κατεύθυνση.

Στην ουσία ζεις το αποτέλεσμα πολύ πριν προκύψει αφού έχεις τη δύναμη -ακόμα και αν δεν το ξέρεις ή δεν το πιστεύεις.

Γιατί να χρησιμοποιήσεις αυτά τα δύο σημαντικά εργαλεία

Πρώτα απ ‘όλα, αξίζει να κατανοήσεις με ποιον τρόπο η οπτικοποίηση και οι θετικές δηλώσεις βοηθούν στο άγχος.

Οι θετικές δηλώσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν καθημερινά για τόσα πολλά πράγματα στη ζωή, από την ενθάρρυνση της πιο μικρής σκέψης μέχρι τη μεγαλύτερη πρόθεση για αυτό που κάνεις ή θέλεις να κάνεις.

Εδώ είναι μερικοί λόγοι για να χρησιμοποιήσεις τις παραπάνω τεχνικές:

Σε βοηθούν να διαχειριστείς συγκεκριμένες καταστάσεις άγχους

Εάν το άγχος σου είναι απλώς γενικευμένο, και όχι χρόνιο, προέρχεται από συγκεκριμένα πράγματα στη ζωή σου, χρειάζεσαι έναν καλό τρόπο για να το αντιμετωπίσεις. Μπορείς να ξεκινήσεις τη διαχείριση αυτών των αγχωτικών καταστάσεων με θετικές δηλώσεις. Θα επιλέξεις δηλώσεις που σου επιτρέπουν να καταλάβεις ότι μπορείς να αντιμετωπίσεις την κατάσταση χωρίς να την αφήσεις να σε επηρεάσει.

Κερδίζεις αυτοπεποίθηση για να προχωρήσεις μπροστά

Όλοι χρειάζονται λίγο περισσότερη αυτοπεποίθηση, ειδικά άτομα που αντιμετωπίζουν στρεσογόνες καταστάσεις. Το άγχος μπορεί να έχει επίδραση σαν χιονόμπαλα στη ζωή σου. Σε κάνει να αισθάνεσαι χειρότερα και σε προκαταβάλει σε όλους τους τομείς. Ίσως χρειαστείς λίγη έμπνευση ή την κατάλληλη ώθηση για να ανακτήσεις τη διάθεση σου μετά από κάτι σοβαρό ή μεταβαλλόμενο στη ζωή. Αλλά, να ξέρεις, όλα περνούν.

Δημιουργούν ηρεμία μέσα σου

Πολλές θετικές δηλώσεις σκοπεύουν να σε χαλαρώσουν και να σε βάλουν σε μια ήρεμη κατάσταση. Αυτό άλλωστε είναι το ζητούμενο μετά από ένα αγχωτικό επεισόδιο ή από κρίση πανικού που σχετίζεται με το άγχος.

Η θετική σκέψη βοηθά σε κάθε τομέα της ζωής σου

Επίσης, μην ξεχνάς ότι όλες οι θετικές δηλώσεις προωθούν τη θετική σκέψη. Αυτό μπορεί να μην φαίνεται σημαντικό εξαρχής, αλλά αν σε διακατέχει υπερβολικό άγχος  είναι ένα εκπληκτικό πρόσθετο όφελος.

Πρακτική εφαρμογή

Ο τρόπος χρήσης τους εξαρτάται από τον τρόπο ζωής σου, τις συνήθειες σου και το πότε χρειάζεσαι περισσότερο τις συγκεκριμένες τεχνικές.

Ορισμένες ιδέες περιλαμβάνουν:

Journaling. Γράψε τις δηλώσεις σε ένα σημειωματάριο. Ένας εξαιρετικά εύκολος τρόπος για να χρησιμοποιήσεις μια από τις δύο τεχνικές. Σε βοηθά να ανατρέχεις σε αυτές όποτε το χρειάζεσαι.

Έχω δοκιμάσει δύο τρόπους:

α) Η ίδια θετική δήλωση επαναλαμβάνεται πολλές φορές μέσα στην ίδια μέρα για x συνεχόμενες μέρες.

β) Κάθε μέρα διαφορετική θετική δήλωση για x διάστημα.

Secret place. Βρες ένα ήσυχο και εμπνευστικό μέρος όπου θα μπορέσεις να “ζήσεις” με αναλυτικές λεπτομέρειες όσα έχεις καρφιτσώσει στον πίνακα. Μόλις αποκτήσεις άνεση θα μπορείς να εφαρμόζεις την τεχνική σε οποιοδήποτε μέρος.

Κατά τα άλλα ο πίνακας θα πρέπει να είναι σε καθημερινή βάση σε ένα ορατό σημείο για να τον βλέπεις όποτε περνάς. Μπορεί να βρίσκεται στην πόρτα του ψυγείου, μέσα σε ένα ντουλάπι που ανοίγεις κάθε μέρα ή στον καθρέφτη του μπάνιου.

Μπορείς, επίσης, να επιλέξεις άλλους τρόπους για να χρησιμοποιήσεις τις θετικές δηλώσεις βάσει του τρόπου ζωής σου, όπως να τις χρησιμοποιείς κατά τη διάρκεια του διαλογισμού ή κατά τη διάρκεια της αυτο-φροντίδας.

Οδηγίες για την επιλογή 

Δεν είσαι σίγουρη πώς να επιλέξεις τις δηλώσεις σου; Υπάρχουν μερικές οδηγίες που μπορούν να σε βοηθήσουν να επιλέξεις την πρώτη σου θετική δήλωση.

Πως σε κάνει να αισθάνεσαι; Όταν αναζητάς δηλώσεις και μάντρα, σκέψου πώς σε κάνουν να νιώθεις. Όχι μόνο όταν τα διαβάζεις, αλλά όταν τα λες δυνατά. Είσαι χαλαρή και ήρεμη; Νιώθεις θετικά συναισθήματα; Ή αυξάνεται το άγχος σου, αναγκάζοντάς σε να εστιάσεις περισσότερο σε αυτό;

Για ποιο λόγο χρησιμοποιείς τις θετικές δηλώσεις; Μια άλλη κατευθυντήρια γραμμή είναι να αποφασίσεις για ποιο σκοπό θα τις χρησιμοποιείς. Για παράδειγμα, μια δήλωση που χρησιμοποιείς καθημερινά, έχεις γράψει σε ένα χαρτί και την έχεις τοποθετήσει στον καθρέφτη του μπάνιου είναι συχνά διαφορετική από μια συγκεκριμένη δήλωση που γράφεις στο ημερολόγιό.

Είναι χαλαρωτική διαδικασία; Θέλεις πραγματικά οι δηλώσεις σου να συνδέονται με συναισθήματα που σου χαρίζουν ηρεμία, γαλήνη και εσωτερική αρμονία.

Ιδέες για θετικές δηλώσεις που αφορούν το στρες

Πάρε μια κατατοπιστική ιδέα για το πως πρέπει να είναι οι δηλώσεις ή δημιούργησε τις δικές σου:

★Είμαι ήρεμη για την υπόλοιπη μέρα.

★Νιώθω γαλήνη και αρμονία.

★Το σώμα μου είναι χαλαρωμένο.

★Σήμερα, αφήνω στην άκρη όλα μου τα προβλήματα.

★Νιώθω ότι με αγαπούν.

★Έχω τη δύναμη να ελευθερώσω το σώμα μου από την ένταση των περιστάσεων.

Κάνε εγγραφή στο Online Webinar του Απριλίου: “Χαλαρωτικές τεχνικές για healthy mind, healthy life και μάθε hands-on relaxation τεχνικές για συναισθηματικό stretching!

Avatar

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Είμαι πιστοποιημένη Holistic Coach και εκπαιδεύτρια σεμιναρίων ενηλίκων. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Εξερευνώ εδώ και μήνες τη βίγκαν διατροφή, το qigong και κάνω διαλογισμό. Εφαρμόζοντας στην καθημερινότητα όλα τα παραπάνω έχω μάθει πως η άσκηση, η διατροφή και η θετική στάση αποδίδουν σε όλους τους τομείς. Δημιούργησα, εδώ και ένα χρόνο, το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 με σκοπό να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανα ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησα να αναζητώ τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα με οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...