ενσυναισθητική χαρά

Mudita Yoga: Θα καταλάβεις μόνο αν την ακολουθήσεις αμέσως μετά

Τι ακριβώς πιστεύεις ότι είναι η γιόγκα;

Στο βιβλίο “Inner Engineering – A Yogi’s Guide to Joy“ διάβασα κάτι ενδιαφέρον.

Αναφέρει ότι επηρεαζόμαστε από φιγούρες καλλίγραμμων κοριτσιών που βλέπουμε να κάνουν δύσκολες άσανα στο Instagram και πιστεύουμε ότι αυτό είναι η γιόγκα.

Στις μέρες μας αρκετά online γιόγκα μαθήματα δίνουν έμφαση σε τεχνικές αναπνοές και διαλογισμού. Αυτομάτως, αυτή η τάση μεταφράζεται σε εικόνες ατόμων που χαμογελούν καθισμένα στη στάση του λωτού.

Μήπως αυτό βγάζει καλύτερο νόημα;

Η γιόγκα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο βιβλίο, δεν είναι ούτε η άσκηση, ούτε η τεχνική. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι γιόγκα είναι κάτι απλό: πρόκειται για την τέλεια ευθυγράμμιση, την απόλυτη αρμονία σε τέλειο συγχρονισμό με την ύπαρξή μας.

Ισχύει;

Θα έχεις προσέξει πως όταν είσαι ευχαριστημένη είσαι γεμάτη ενέργεια. Αρκούν μικρές στιγμές ευτυχίας για να σε τροφοδοτήσουν ενθουσιασμό και θετική διάθεση για ολόκληρη μέρα.

Η καλλιέργεια αυτού που ονομάζεται “mudita” είναι μια υπέροχη διαδικασία για να νιώσεις αυτό το αίσθημα χαράς και ευτυχίας.

Στα αρχαία κείμενα του Patanjali, λέγεται ότι, υπάρχουν 4 λέξεις στα σανσκριτικά για την ευτυχία: Sukha (παροδική ευχαρίστηση), Santosha (ικανοποίηση), Mudita (πνευματική ευτυχία) και Ananda (υπέρτατη ευτυχία).

Με απλά λόγια σύμφωνα με την Ανατολική σκέψη μελέτησαν και ταξινόμησαν διαφορετικά επίπεδα ευτυχίας. Τέσσερα συναισθήματα που πρέπει να καλλιεργηθούν μέσα μας. Αυτά είναι η καλοσύνη, η συμπόνια, η χαρά και η ηρεμία.

Η σημερινή μου πρακτική ήταν αφιερωμένη στη Mudita [YouTube: Awakening Your True Self Series: Sympathetic Joy].

Πρόκειται για την ανιδιοτελή χαρά που βασίζεται στην ευτυχία και επιτυχία των άλλων (Wikipedia).

Καλλιεργείς τη Mudita με την εφαρμογή της ευγνωμοσύνης, της θετικής σκέψης, του διαλογισμού και των ασκήσεων γιόγκα που ανταποκρίνονται στα κλειδιά της πνευματικής ευτυχίας.

Γενναιοδωρία, σεβασμός, συγχώρεση και αρμονία. Είναι μια χαρά που μοιραζόμαστε, προσφέροντας ένα χαμόγελο, στέλνοντας θετικά vibes γύρω μας.

Η πρακτική της Mudita μέσα από το παραπάνω βίντεο

Αν θέλεις να εφαρμόσεις στην πράξη όσα διάβασες μέχρι στιγμής επικεντρώσου σε ανοίγματα των γοφών, των ώμων και στην περιοχή της καρδιάς.

Οι ασκήσεις αυτές θα σε προετοιμάσουν για την τρικονάσανα και μέσω του Hamsi Mudra θα εξασκηθείς στη χαρά ώστε να προκαλέσεις ανάλαφρα συναισθήματα μέσα σου και να βρεις τη ροή της ενσυναισθητικής χαράς.

Στο τέλος του μαθήματος ακολούθησε υπέροχες άσανα για να ηρεμήσει το μυαλό και να χαλαρώσει η σπονδυλική στήλη. Η πρακτική της savasana θα ολοκληρώσει το μάθημα της γιόγκα με τον πιο αρμονικό τρόπο.

YOGA at Ηome

YOGA at Ηome

Η Ιωάννα πρόσφατα δημιούργησε το YOGA at Home, ένα προσωπικό ιστολόγιο, με σκοπό να ενθαρρύνει κι άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανε ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησε να αναζητά τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα την οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτει συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα επαγγελματικά της ταξίδια στην Ασία της δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσει περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής. Έχει πιστοποιηθεί ως Εκπαιδεύτρια Σεμιναρίων Ενηλίκων και με το Coaching Υγείας και Ευεξίας. Πιστεύει στη δια βίου μάθηση και συνεχίζει τις σπουδές σε θέματα ευεξίας και coaching.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...