Mindfulness Διαλογισμός: Πως βοηθά στην αντιμετώπιση του στρες

Ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας μπορεί να τα καταφέρει! Σου δίνει τον χώρο ώστε να ανταποκριθείς σε στρεσογόνες καταστάσεις αποτελεσματικά. Μάθε για την πιο διαδεδομένη μέθοδο της εποχής και ξεκίνα με μια απλή τεχνική αποφόρτισης του στρες.

Είτε ανήκεις στην κατηγορία εκείνων που διαχειρίζονται μια δύσκολη κατάσταση είτε όχι, εντυπωσιακό ρόλο παίζουν τα συναισθήματα σου.

Σημαντικές μελέτες δείχνουν ότι άτομα με μεγαλύτερη ενσυνειδητότητα είχαν περισσότερες πιθανότητες να ανταποκριθούν στο άγχος με στρατηγικές που οδηγούν σε μεγαλύτερα επίπεδα ευεξίας και υγείας.

Πιο συγκεκριμένα, το να είσαι παρών, να ζεις την κάθε στιγμή, συνδέεται άμεσα με μεγαλύτερη επίγνωση της κατάστασης άρα και αντιμετώπισης του στρες.

Παρατεταμένο στρες και mindfulness πρακτική

Το χρόνιο στρες έχει σοβαρές επιπτώσεις που αντικατοπτρίζονται στην ποιότητα της ζωής σου. Προβλήματα ύπνου, υπερκατανάλωση φαγητού, κακή διάθεση, κόπωση και έλλειψη ενδιαφέροντος είναι μερικά μόνο από τα συμπτώματα.

Γιατί η πρακτική της ενσυνειδητότητας μπορεί να σε βοηθήσει

  1. Παίρνεις τον χρόνο σου για να διαχειριστείς το πρόβλημα. Μια βαθιά εκπνοή και μια χαλαρωτική σκέψη είναι ικανές να βρουν την ιδανική λύση.
  2. Η κάθε σκέψη γίνεται πιο συνειδητά. Κάνεις ένα βήμα πίσω και δεν ενεργοποιείς τον μηχανισμό της φυγής.
  3. Αποκτάς μεγαλύτερη επίγνωση στην αντίδραση του σώματος. Έτσι, έχεις την ικανότητα να ακούς προειδοποιητικά σημάδια πιο έγκαιρα.
  4. Τρέφεις ευαισθησία για τους άλλους. Η συναισθηματική σου νοημοσύνη εξελίσσεται και αποκτάς ενσυναίσθηση. Γίνεσαι πιο ευαίσθητη στα συναισθήματα των άλλων αφού προηγουμένως έχεις μπει για λίγο στη θέση τους.
  5. Η αμυγδαλή του εγκεφάλου αποδυναμώνεται. Το συστατικό που είναι υπεύθυνο για την ενεργοποίηση σου στο στρες χάνει τη δύναμή του. Λογικό να μειώνεται το επίπεδο του στρες.
  6. Η στάση σου απέναντι στο άγχος αλλάζει. Αντί να εστιάζεις στις αρνητικές επιπτώσεις του άγχους μαθαίνεις να σκέφτεσαι διαφορετικά. Η παρατήρηση των συναισθημάτων σου έχει μια θετική επίδραση σε σωματικό και πνευματικό επίπεδο.

Τι είναι, τελικά, ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας

Ο διαλογισμός mindfulness είναι μια πρακτική που σε βοηθά να χαλαρώσεις σώμα και μυαλό, εγκαταλείποντας κάθε αρνητική σκέψη και εστιάζοντας στο εδώ και τώρα.

Η ικανότητα αυτή σου δίνει μια πιο ξεκάθαρη οπτική. Η συχνότητα της πρακτικής μπορεί να αλλάξει τη μορφή του εγκεφάλου ενισχύοντας περιοχές που σχετίζονται με θετικά συναισθήματα.

Ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή.

Τα βασικά βήματα είναι απλά:

  1. Κάθισε σε ένα ήσυχο μέρος αναπαυτικά.
  2. Κλείσε τα μάτια και εστίασε στην αναπνοή σου.
  3. Μείνε εστιασμένη. Όσο οι σκέψεις έρχονται και φεύγουν από το μυαλό σου μην έχεις καμία επικριτική διάθεση και επέστρεψε στην άσκηση αναπνοής.
  4. Αφιέρωσε 2 ως 5 λεπτά για αρχή.

Κάνε την αρχή με ένα app διαλογισμού όπως το headspace ή το calm για καθοδηγούμενο ενσυνείδητο διαλογισμό.

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα, Personal Coach και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Μέσα από το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 σκοπός μου είναι να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω την ανατολική φιλοσοφία.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...