Μικρο-πρακτικές (sati) ενσυνειδητότητας που θα διώξουν το άγχος μακριά!

Δημιούργησε χρόνο για μερικά λεπτά ασκήσεων ενσυνειδητότητας που θα ελλατώσουν τη μυϊκή ένταση και θα διώξουν το άγχος μακριά!

Οι αλλαγές απαιτούν χρόνο, υπομονή και δέσμευση για να ευδοκιμήσουν.

Ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσεις κάτι καινούριο είναι να επιλέξεις αυτό που ταιριάζει στην καθημερινότητά σου. Η δημιουργία μιας συνήθειας προϋποθέτει κάποια στάδια.

[Διάβασε για το σύστημα Σήμα-Ρουτίνα-Ανταμοιβή εδώ]

Σε αυτό το σημείο τη λύση δίνουν οι μικρο-πρακτικές (sati = η ενσυνειδητότητα στα Σανσκριτικά) ενσυνειδητότητας.

Έτσι, βιωματικές ασκήσεις για το άγχος λειτουργούν θετικά ώστε να επαναπροσδιορίσεις οποιοδήποτε αρνητικό συναίσθημα. Άλλωστε από προσωπική εμπειρία υποστηρίζω ότι μικροί, ρεαλιστικοί και επιτεύξιμοι στόχοι λειτουργούν αποτελεσματικά για τη δημιουργία μιας νέας συνήθειας.

[Διάβασε Πως 15 λεπτά stretching αλλάζουν τη μέρα σου εδώ]

Στόχος μου είναι μέσα από τις μικρο-πρακτικές ενσυνειδητότητας να χαλαρώσεις το σώμα, να κάνεις ένα βήμα πίσω, να παρατηρήσεις με επίγνωση και να βρεις τι είναι σημαντικό για σένα.

Τι είναι οι μικρο-πρακτικές ενσυνειδητότητας

Πρόκειται για πρακτικές ασκήσεις που σε χαλαρώνουν ψυχολογικά και αποφορτίζουν την ένταση από το σώμα.

Η πεποίθηση ότι πρέπει να διαλογιστείς περισσότερο από μισή ώρα είναι πεπερασμένη. Ο χρόνος είναι το νέο νόμισμα και στο μικροσκόπιο μπαίνουν οι λεγόμενες “μικροσυνήθειες”.

Από το 2012, ο αριθμός των ατόμων που κάνουν διαλογισμό έχει υπερτριπλασιαστεί.*

Στην πραγματική ζωή -ισχύει πολλές φορές και για μένα- είναι δύσκολο να ενσωματώσεις τον διαλογισμό, την άσκηση, μια πρωινή ρουτίνα ευεξίας και την προετοιμασία υγιεινού φαγητού μέσα στη μέρα.

Πως να χωρέσουν όλα σε ένα πολυάσχολο πρόγραμμα;

Σε αυτό το σημείο οι μικρο-πρακτικές ενσυνειδητότητας θα μπορούσαν να είναι η λύση.

Σκέψεις που προκαλούν άγχος

Ανάμεικτα συναισθήματα και ποικιλία πραγμάτων μπορούν να προκαλέσουν άγχος.

Μπορεί συγκεχυμένες σκέψεις για ένα σημαντικό γεγονός, μια κατάσταση ή ένας συνδυασμός πολλών και μικρότερης σημασίας πραγμάτων να προκαλέσουν ένταση.

Σκέψεις που σχετίζονται με:

  • Αίσθημα πίεσης και μυϊκή ένταση στο σώμα.
  • Κάποια μεγάλη αλλαγή στη ζωή.
  • Ανησυχία για κάποια κατάσταση.
  • Υπερβολικές ευθύνες και αρμοδιότητες.
  • Επιθυμία για αλλαγή.
  • Διαρκή αβεβαιότητα.

Το θέμα είναι πως αγχωτικά γεγονότα συνδυαστικά έχουν μεγαλύτερη επιρροή και δημιουργούν υπερβολικό και παρατεταμένο άγχος.

Άγχος χωρίς λόγο

Ισχύει ότι το ίδιο γεγονός δύο ξεχωριστά άτομα το αντιμετωπίζουν διαφορετικά.

Με την ίδια λογική, μερικές καταστάσεις που φαινομενικά δείχνουν ότι δεν σε επηρεάζουν να σου προκαλούν ενδόμυχα ανησυχία. Αυτό συμβαίνει γιατί όλοι έχουμε διαφορετικές εμπειρίες, διαφορετικά επίπεδα υποστήριξης και εσωτερικό ψυχολογικό απόθεμα.

Συμβαίνει, ορισμένα γεγονότα να σε αγχώνουν άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο.

Τι να κάνεις για να μην έχεις άγχος

Γνώμη μου, να μην είσαι αυστηρή με τον εαυτό σου. Προσπάθησε να αξιολογείς τις καταστάσεις με αντικειμενικότητα. Αυτό που με βοήθησε σε δικές μου αγχωτικές καταστάσεις είναι η ερώτηση: “Τι χειρότερο θα μπορούσε να συμβεί αν…”. Η απάντηση τις περισσότερες φορές με έκανε να βλέπω τα πράγματα με άλλη προοπτική και να χαλαρώνω. Το χειρότερο σενάριο κατάλαβα ότι εκδηλώνεται σπάνια.

Η κακή μέρα τελειώνει και ξημερώνει μια νέα, καλύτερη. Δες το σαν μια εμπειρία που σου δίνει τη δυνατότητα να αξιολογήσεις το δικό σου μερίδιο ευθύνης.

Μην αφήνεις τον εσωτερικό σου κριτή να βρει ελαττώματα και να σε επηρεάζει.

Από την άλλη μεριά, υπάρχει το “υπερεγώ” (η πλευρά του εαυτού) να σε παρατηρεί, αξιολογεί και επικρίνει. Μια διευκρίνηση: η φωνή της ηθικής και των αξιών σου είσαι εσύ.

Τέλος, συμπεριφέρσου στον εαυτό σου σαν να μιλάς στην καλύτερή σου φίλη.

Κατέβασε την μικρο-πρακτική ευγνωμοσύνης και πάρε μια ιδέα πως περνάμε στις μηνιαίες συναντήσεις γυναικών!

 

Πηγή: thegoodbody.com/meditation-statistics/

 

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και βοηθάω αποκλειστικά γυναίκες, σε όλη την Ελλάδα, να χτίσουν καλές συνήθειες προκειμένου να βελτιώνουν διαρκώς τη ζωή τους. Το Γνωστικό Συμπεριφορικό Coaching και η Συμβουλευτική μέθοδος που ακολουθώ απευθύνονται σε ευαίσθητες και δημιουργικές γυναίκες που επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να χρησιμοποιήσουν το σώμα και τα συναισθήματα για να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στη δουλειά και στη ζωή τους.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...