Ημερολόγιο ευγνωμοσύνης: Κάν’ το όπως ο Τόνι Ρόμπινς

Εδώ και αρκετό καιρό δημιούργησα μια νέα πρωινή συνήθεια. Γράφω σε ένα ημερολόγιο τις σκέψεις της ημέρας και τα πράγματα για τα οποία είμαι ευγνώμων.

Με την τωρινή κατάσταση αναγνωρίζεις ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο.

Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα τετράδιο και ένα στυλό.

Αλήθεια πότε ήταν η τελευταία φορά που έδειξες σε κάποιον πως τον εκτιμάς;

Θυμάσαι πότε και σε ποιον είπες ευχαριστώ;

Συνέβη πριν 5-6 χρόνια όταν σε ένα επαγγελματικό ραντεβού μια νέα γυναίκα, γλυκύτατη και με θετική αύρα με πήρε τηλέφωνο να μου πει πως θα καθυστερούσε στη συνάντηση. Τελειώνοντας τη συνομιλία μας πρόσεξα ότι μου είπε 2-3 φορές ευχαριστώ.

Σκέψου το. Πόσες φορές έχει τύχει ο συνομιλητής να σε ευχαριστεί στο τέλος της συζήτησης;

Η νεαρή αυτή επαγγελματίας μου έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί για πρώτη φορά συνειδητοποίησα τη δύναμη του “ευχαριστώ”.

Έκτοτε υιοθέτησα και εγώ αυτή τη στάση -προτού, φτάσω στο σήμερα και μελετήσω την ψυχολογία της ευγνωμοσύνης.

Μάλιστα, υιοθετώντας από πλευράς μου αυτή την θετική -νοοτροπία- ευγνωμοσύνης είδα και άλλους ανθρώπους να κάνουν το ίδιο.

Το να δείχνεις την ευγνωμοσύνη σου δεν είναι απλώς θέμα τρόπων. Είναι σεβασμός και σε καμία περίπτωση δεν σε κάνει να νιώθεις πιο αδύναμη. Πιθανόν, αυτό να ήταν ένα δικό μου παλαιωμένο μοτίβο πεποίθησης που άλλαξα.

Η έννοια μάλιστα της ευγνωμοσύνης σε πάει σε μονοπάτια ψυχολογικής υγείας και ευεξίας.

Είναι κάτι που δεν εφαρμόζεται σε υλικά πράγματα.

Δεν λες, για παράδειγμα, “Είμαι ευγνώμων για το μεγάλο σπίτι που απέκτησα” αλλά “Είμαι ευγνώμων που έχω στέγη και προστατεύομαι από το κρύο”.

Η πρακτική της ευγνωμοσύνης δεν έχει περιορισμούς και κανείς δεν θα σε κρίνει.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της θετικής σκέψης αναγνωρίζοντας τη θλίψη και τον πόνο αλλά εκτιμώντας το καλό. Πάντα υπάρχει το καλό στη ζωή (ελπίζω να μην είσαι υπέρμαχη του Νόμου του Μέρφι).

3 πλεονεκτήματα όταν εκφράζεις ευγνωμοσύνη

  • Καλά πράγματα έρχονται στη ζωή και καμία δυσκολία δεν είναι ανυπέρβλητη

Ίσως το βλέπω μόνο εγώ, αλλά πιστεύω ότι υπάρχει μια διαφορετική αύρα στους ανθρώπους που εφαρμόζουν την ευγνωμοσύνη στην καθημερινότητα.  Από προσωπική εμπειρία, αυτή η μέθοδος με έκανε πιο χαρούμενη, ευγενική και δοτική. 

  • Η ευγνωμοσύνη σε φέρνει κοντά στους ανθρώπους

Ο ευκολότερος τρόπος για να μη νιώθεις μόνη είναι να εκτιμάς τους άλλους και να το δείχνεις. Το να πεις ένα κομπλιμέντο σε κάποιον είναι δείγμα ευγένειας και επικοινωνίας.

  • Οι προσωπικοί στόχοι επιτυγχάνονται ευκολότερα (αλήθεια, σου λέω)

Αυτό έχει πίσω του την εξής λογική: Τα παραγωγικά άτομα είναι πιο πιθανό να έχουν μια θετικότερη στάση ζωής. Πιθανόν, αυτό ισχύει γιατί μέσω της έκφρασης ευγνωμοσύνης είσαι πιο αποφασιστική, έχεις περισσότερη ενέργεια και ενθουσιασμό να πετύχεις τους στόχους που θέτεις.

Ο γνωστός Αμερικανός συγγραφέας και coach Tony Robbins στην 10λεπτη πρωινή του ρουτίνα σκέφτεται 3 πράγματα για τα οποία είναι ευγνώμων.

Παρόμοια συνήθεια έχει και η Oprah Winfrey η οποία με τη σειρά της αναφέρει πως η τακτική άσκηση της ευγνωμοσύνης είναι ένας από τους λόγους της επιτυχίας της.

Άσκηση ευγνωμοσύνης: Κάν’ το όπως ο Ρόμπινς

  1. Στρέψε την προσοχή σου σε κάτι πολύ απλό, όπως το φύσημα του αέρα στο πρόσωπο ή το χαμόγελο κάποιου.
  2. Αφιέρωσε 2-3 λεπτά επικεντρωμένη στα πρόσωπα που αγαπάς. Στείλε θετική ενέργεια σε όλο τον κόσμο.
  3. Στα τελευταία 3 λεπτά επικεντρώσου σε 3 πράγματα που είσαι ευγνώμων. Τι δεσμεύεσαι να κάνεις για αυτά;

Η ευγνωμοσύνη και η αισιοδοξία πάνε μαζί.

Η αισιοδοξία ενισχύεται όταν χρησιμοποιείς συστηματικά ασκήσεις ευγνωμοσύνης. Τα αποτελέσματα στη ζωή, στο μυαλό και στο σώμα σου θα είναι απίστευτα!

Αξίζουν 5-10λεπτά από το χρόνο σου!

Κάνε download το μίνι Ημερολόγιο Ευγνωμοσύνης και εκτύπωσε την κάθε σελίδα όσες φορές επιθυμείς!

Avatar

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Είμαι πιστοποιημένη Holistic Coach και εκπαιδεύτρια σεμιναρίων ενηλίκων. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Εξερευνώ εδώ και μήνες τη βίγκαν διατροφή, το qigong και κάνω διαλογισμό. Εφαρμόζοντας στην καθημερινότητα όλα τα παραπάνω έχω μάθει πως η άσκηση, η διατροφή και η θετική στάση αποδίδουν σε όλους τους τομείς. Δημιούργησα, εδώ και ένα χρόνο, το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 με σκοπό να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανα ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησα να αναζητώ τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα με οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...