Η δύναμη του διαλογισμού: θα εκπλαγείς από την αποτελεσματικότητά του

Τον επόμενο μήνα το YOGA at Home έχει γενέθλια και κλείνει το 1ου του έτος online!

Όλο αυτό το διάστημα που γνωριζόμαστε συνειδητά δεν έχω αναφερθεί στον διαλογισμό.

Ο λόγος είναι ο εξής: υπάρχουν πολλές παρανοήσεις για το τι είναι διαλογισμός.

Η πιο δημοφιλής πεποίθηση είναι ότι ο ασκούμενος κάθεται για μεγάλο χρονικό διάστημα ακίνητος απελευθερώνοντας το φυσικό του σώμα από τις σκέψεις και τα συναισθήματα.

Πρώτον, η παραπάνω εικόνα έχει μερική δόση αλήθειας καθώς οι σκέψεις και τα συναισθήματα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της πρακτικής.

Δεύτερον, ο διαλογισμός δεν πρέπει να συνδέεται με τη χαλάρωση. Η εστίαση της προσοχής σου σε ένα συγκεκριμένο σημείο θα σε βοηθήσει να περιορίσεις την εσωτερική πολυλογία και κατά συνέπεια να χαλαρώσεις.

Το να στρέφεις την προσοχή σου σε κάτι χωρίς να το κρίνεις είναι όχι μόνο η ύψιστη μορφή της ανθρώπινης διανόησης αλλά και έκφραση αγάπης.

_Κρισναμούρτι από το βιβλίο “Όσα μπορείς να δεις μόνο όταν δεν βιάζεσαι”

Υπάρχουν διαλογισμοί που στοχεύουν στην εξισορρόπηση των τσάκρα κάτι το οποίο για πολλούς φαντάζει μυστικιστικό ή αστείο.

Ασχολούμαι με τον διαλογισμό, όταν το έχω ανάγκη. Γνωρίζω ότι αυτή η παραδοχή από αρκετούς απορρίπτεται όμως αυτό μου ταιριάζει, αυτό ακολουθώ.

Πως ξεκίνησα να διαλογίζομαι

Η πρώτη μου επαφή ήταν το 2015 όταν σε ένα event της Apivita άκουσα για τη yoga nidra. Στη συνέχεια διάβασα αρκετά για αυτό το είδος και κάπως έτσι ξεκίνησα την πρακτική της γιόγκα σε γιόγκα στούντιο.

Αυτό που κατάλαβα έκτοτε είναι ότι απλές τεχνικές διαλογισμού μπορούν να ακολουθηθούν από οποιονδήποτε, με ή χωρίς πνευματική προσέγγιση ή εκπαίδευση σε κάποιο συγκεκριμένο θρησκευτικό ή φιλοσοφικό ρεύμα.

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου θα σου πω ότι ο διαλογισμός σε ωφελεί στην καθημερινότητα, στις σχέσεις σου, στην εργασία καθώς η εσωτερική ηρεμία επηρεάζει τόσο τη δική σου ζωή όσο και των άλλων.

15 λεπτά πρακτικής την ημέρα ή όσο πιο συχνά μπορείς θα αποδώσουν στο 10πλασιο σε διαύγεια και ευημερία.

Διαλογίζεσαι σωστά;

Πόσο λάθος μπορεί να κάνει κάποιος σε πρωταρχικό επίπεδο να διαλογιστεί λάθος (υπό την καθοδήγηση ενός έμπειρου δασκάλου);

Ο διαλογισμός για αρχάριους είναι πολύ απλός και εύκολος, αλλά σε υψηλότερα επίπεδα μπορεί να γίνει πιο δύσκολος και απαιτητικός.

Από την άλλη, η πρακτική του διαλογισμού είναι μια πολύ προσωπική εμπειρία.

Το πιο σημαντικό είναι να το εφαρμόσεις. Το πόσο καλά αντιλαμβάνεσαι τι κάνεις εξαρτάται από διάφορα πράγματα όπως η συχνότητα, η εξοικείωση, ο τρόπος σκέψης, η καθοδήγηση που έχεις.

Οι περισσότεροι προσπαθούν να βρουν δικαιολογίες όπως ότι δεν έχουν χρόνο, είναι απασχολημένοι με πιο σοβαρά θέματα και πολλά άλλα.

Αν ακολουθήσεις μια πρακτική ρουτίνας που ανταποκρίνεται στις δικές σου ανάγκες θα δεις στην πράξη όλα όσα σου περιγράφω σήμερα.

Πόση ώρα πρέπει να διαλογίζεσαι

Μην πιέσεις ποτέ τον εαυτό σου επειδή διάβασες για αυτό ή η φίλη σου σού ανέφερε ότι το κάνει. Ο διαλογισμός είναι ευχαρίστηση και όχι ένα ακόμη βάρος στο φορτωμένο πρόγραμμα της μέρας.

Η συχνότητα και η διάρκεια είναι κάτι που θα το βρεις στην πορεία.

Στην περίπτωση που θα ήθελες να δοκιμάσεις αλλά κάτι σε κρατάει πίσω ξεκίνα με λίγα λεπτά άσκησης Qigong.

Για να διατηρήσεις αυτή τη συνήθεια και να δεις μακροπρόθεσμα οφέλη χρειάζεται να απολαμβάνεις την όλη διαδικασία (προετοιμασία, πρακτική, χαλάρωση).

Δυστυχώς, δεν έχουμε όλοι την ίδια ενέργεια και αποφασιστικότητα και η πίεση να κάνεις κάτι φέρνει αντίθετα αποτελέσματα. Οπότε εσύ αποφασίζεις γιατί εσύ ξέρεις τι είναι καλό για σένα. Τελεία.

Τύποι διαλογισμού

Διαλογισμός ΟΜ ή AUM: Αυτός ο τύπος διαλογισμού με αντιπροσωπεύει και θεωρώ ότι είναι κατάλληλος τόσο για αρχάριους όσο και για προχωρημένους. Είναι απλός, αποτελεσματικός και αντιλαμβάνεσαι τις δονήσεις από τους ήχους του ΟΜ άμεσα.

Διαλογισμός QiGong: Αγαπώ τις ασκήσεις QiGong (ΤσιΚονγκ). Στην ουσία πρόκειται για την τέχνη της εσωτερικής ενέργειας που στα κινεζικά ονομάζεται Τσι. Η πρακτική του τσι κουνγκ περιλαμβάνει συνήθως διαλογισμό εν κινήσει, αργές κινήσεις με ροή, βαθιά ρυθμική αναπνοή και ήρεμη διαλογιστική κατάσταση του νου (wikipedia). Απλές, ρυθμικές, χορευτικές κινήσεις έχουν ως στόχο να γνωρίσεις, να καλλιεργήσεις όπως λέγεται, το Qi σου ώστε να είσαι σε θέση να το κατευθύνεις εκεί όπου η ροή της ενέργειας στο σώμα σου είναι μπλοκαρισμένη.

Διαλογισμός πίνοντας τσάι: Η ιεροτελεστία της τελετής τσαγιού είναι στιγμή διαλογισμού. Μέσα από την ενσυνειδητότητα κάθε στιγμή είναι μοναδική.

Διαλογισμός “εδώ και τώρα”: Μάθε να βιώνεις την παρούσα στιγμή, περιορίζοντας τις σκέψεις για το παρελθόν ή το μέλλον. Ενεργοποιήσε τις αισθήσεις για καλύτερα αποτελέσματα.

Διαλογισμός με αντικείμενο λουλούδια: Για να διαλογιστείς με αντικείμενο τα λουλούδια πρέπει να μείνεις και εσύ ακίνητη παρατηρώντας την ομορφιά και το άρωμά τους.

Είσαι έτοιμη για την αλλαγή;

Photo Credits: freepik
Avatar

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Είμαι πιστοποιημένη Holistic Coach και εκπαιδεύτρια σεμιναρίων ενηλίκων. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Εξερευνώ εδώ και μήνες τη βίγκαν διατροφή, το qigong και κάνω διαλογισμό. Εφαρμόζοντας στην καθημερινότητα όλα τα παραπάνω έχω μάθει πως η άσκηση, η διατροφή και η θετική στάση αποδίδουν σε όλους τους τομείς. Δημιούργησα, εδώ και ένα χρόνο, το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 με σκοπό να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανα ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησα να αναζητώ τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα με οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...