Οι θετικές πτυχές της γιόγκα είναι σημαντικές σε πολλούς τομείς της ζωής μας.

Γιόγκα στο σπίτι: Σούπερ πρακτική και οφέλη σε 4 διαφορετικά επίπεδα

Ψάχνεις ικανοποιητικούς λόγους για να ξεκινήσεις γιόγκα; Από ευεξία και χαλάρωση μέχρι ψυχική και σωματική υγεία έχεις 20+ λόγους να ανακαλύψεις τα ευεργετικά οφέλη της γιόγκα και να ξεκινήσεις σήμερα.

Οι θετικές πτυχές της γιόγκα είναι σημαντικές σε πολλούς τομείς της ζωής μας. Πριν ξεκινήσω τη συστηματική πρακτική της γιόγκα αναρωτιόμουν τι είναι αυτό που την κάνει περιζήτητη σε εκατομμύρια ασκούμενους σε όλο τον κόσμο.

Ειδικά σε άτομα, όπως εγώ, που κατα καιρούς πειραματίζονται με διαφορετικά είδη άσκησης χωρίς να τους έχει κερδίσει κάποια δραστηριότητα.

Ποια είναι τα οφέλη της γιόγκα στο σώμα; Παρακάτω θα βρεις, την κατηγοριοποίηση που έκανα με βάση τους σημαντικότερους τομείς της ζωής.

Σε σωματικό επίπεδο τα οφέλη της γιόγκα

Απώλεια βάρους και mindfulness eating. Η γιόγκα βοηθά να ελέγξεις το βάρος σου ακόμη και να αδυνατίσεις αποκτώντας καλύτερες διατροφικές συνήθειες. Η συστηματική ενασχόληση με τη γιόγκα οδηγεί σε έναν πιο συνειδητό τρόπο διατροφής με καλύτερες διατροφικές επιλογές. Τρώς, ουσιαστικά προσέχοντας τι καταναλώνεις αφού μειώνεται η όρεξη για πρόχειρο φαγητό.

Ενισχύει τις αρθρώσεις και δυναμώνει τη σπονδυλική σου στήλη. Προβλήματα των αρθρώσεων όπως η αρθρίτιδα καλυτερεύουν με ήπια μορφής γιόγκα. Αργές και ελεγχόμενες γιόγκα άσανα βοηθούν το πρήξιμο των αρθρώσεων και μειώνουν τον πόνο.

Βοηθάει το ανοσοποιητικό. Ένας αδύναμος οργανισμός είναι το αποτέλεσμα συσσωρευμένων ζημιών στο σώμα που επιτρέπει σε μολύνσεις και ασθένειες να εκδηλωθούν. Με τη συστηματική άσκηση της γιόγκα ο οργανισμός δυναμώνει και αντιμετωπίζει αποτελεσματικά επικίνδυνους εξωτερικούς παράγοντες.

Βελτιώνει την ποιότητα ζωής καταπολεμώντας παθήσεις και αυτοάνοσα. Οι χαλαρωτικές πρακτικές βοηθούν το σώμα και το νου να ηρεμήσει. Καθώς το στρες “φουντώνει” τα αυτοάνοσα νοσήματα και οδηγεί σε παθολογικές καταστάσεις η πρακτική της γιόγκα ενισχύει τη διάθεση και ο οργανισμός δυναμώνει με αυτή την ήπια σωματική δραστηριότητα.

Περιορίζει τις ημικρανίες. Ακόμη και με ολιγόλεπτη πρακτική της γιόγκα και ιδιαίτερα με τη βοήθεια του διαλογισμού μελέτες έδειξαν πως τα συμπτώματα των ημικρανιών και οι πονοκέφαλοι μειώθηκαν αισθητά σε διάρκεια ενός μήνα.

Βοηθά πόνους στον αυχένα, τη μέση και τους ώμους. Η σωστή ευθυγράμμιση και η καλή στάση αποτελεί σημαντικό παράγοντα μείωσης ή αποφυγής τέτοιων πόνων.

Τα επίπεδα της μελατονίνης αυξάνονται. Ένας φυσικός τρόπος για να ενεργοποιήσεις τα επίπεδα της μελατονίνης είναι η γιόγκα. Η μελατονίνη είναι η φυσική ορμόνη που βοηθά τον καλό ύπνο. Με την πρακτική της γιόγκα όχι μόνο θα αποκομίσεις τα θετικά οφέλη για ποιοτικότερο ύπνο αλλά πιθανόν να κοιμηθείς πιο εύκολα χωρίς να ξυπνάς κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Βελτιώνει την ικανότητα για συγκέντρωση και ενισχύει τη μνήμη. Η γιόγκα είναι η καλύτερη μορφή άσκησης που βελτιώνει τη μνήμη καθώς χαλαρώνει το σώμα και το μυαλό.

Βελτιώνει το καρδιολογικό μας σύστημα. Σύμφωνα με έρευνα του Harvard Medical School λίγες ώρες γιόγκα κάθε εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Σε ψυχολογικό επίπεδο τα οφέλη της γιόγκα

Η ποιότητα του ύπνου αλλάζει χωρίς να ξυπνάμε στο ενδιάμεσο. Η χαλαρωτική πρακτική της Yin Yoga λίγες ώρες πριν τη βραδινή χαλάρωση βοηθά σημαντικά την ποιότητα του ύπνου. Ασκήσεις με τα κατάλληλα αξεσουάρ της γιόγκα και παραμονή στην ίδια στάση για μερικά λεπτά, με αργή και σταθερή αναπνοή συμβάλλουν σε αυτό.

Μειώνεται το στρες ενώ σου παρέχει ηρεμία και εσωτερική γαλήνη. Ναι, πράγματι είναι αλήθεια πως η συστηματική άσκηση της γιόγκα οδηγεί στη συνολική βελτίωση της υγείας. Εντάσσοντας τη γιόγκα στο εβδομαδιαίο ή καθημερινό σου πρόγραμμα πετυχαίνεις αποτελεσματική διαχείριση του στρες, αύξηση της αυτοεκτίμησής και γενικότερα βελτίωση στην ποιότητα ζωής σου.

Υψηλά επίπεδα ικανοποίησης που συνδέονται με το παρόν. Αν ξεκινήσεις θα δεις πως κατά τη διάρκεια της γιόγκα μαθαίνεις να εστιάζεις στο παρόν. Η εκτίμηση και η ευγνωμοσύνη γίνονται αυθόρμητα μέρος της πρακτικής και βλέπεις πως αυτό που έχει σημασία είναι να ζεις την κάθε στιγμή!

Σε κάνει πιο χαρούμενη και αισιόδοξη. Η γιόγκα αλλάζει τον τρόπο που σκέφτεσαι. Μπορεί να πιστεύεις πως χρειάζονται χρόνια πρακτικής προτού δεις τα ευεργετικά οφέλη της γιόγκα αλλά δεν ισχύει. Με λίγα λόγια, ακόμη και μερικά μαθήματα είναι ικανά να ξεκινήσουν να αλλάζουν την οπτική σου προς θετική κατεύθυνση.

Σε συναισθηματικό επίπεδο τα οφέλη της γιόγκα

Συμβάλλει στη μακροζωία. Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη της γιόγκα είναι η γενικότερη ευεξία και αυτο-βελτίωση που προσφέρει σε κάθε ασκούμενη. Με την πάροδο του χρόνου και με τη συστηματική άσκηση ο ολιστικός τρόπος διαβίωσης έχει μεγάλο αντίκτυπο στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής.

Καταφέρνεις να έχεις μεγαλύτερο αυτοέλεγχο περιορίζοντας τις αρνητικές σκέψεις. Αν αναζητάς τρόπο να αλλάξεις τα αρνητικά πρότυπα του παρελθόντος δοκίμασε τη γιόγκα. Μέσα από τη φιλοσοφία της θα μάθεις να δημιουργείς και να κρατάς τις θετικές σκέψεις.

Διαχειρίζεσαι πιο εύκολα στρεσογόνες καταστάσεις. Η γιόγκα ταιριάζει σε όσες θέλουν να χαλαρώσουν καθώς φέρνει σε επαφή το σώμα και το μυαλό μειώνοντας το στρες. Το κινητό σου χτυπάει ασταμάτητα, ο προϊστάμενος περιμένει την αναφορά για νέες προτάσεις αύξησης πελατών, η οικογένεια σου παραπονιέται ότι δεν αφιερώνεις αρκετό χρόνο στο σπίτι; Ίσως το να πάρεις ένα γιόγκα ματ και να κάνεις πράξη όσα διαβάζεις είναι η αρχή για μια ζωή γεμάτη χαλαρές στιγμές.

Ενεργοποιεί το συναίσθημα που αφορά την αίσθηση της ευγνωμοσύνης. Αν δοκιμάσεις θα καταλάβεις πως δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα 30λεπτο γιόγκα πρακτικής μέσα από την οποία θα εκτιμήσεις όσα έχεις στη ζωή σου. Σκέφτεσαι πως ακόμη και το αναπαυτικό στρώμα που κοιμάσαι το βράδυ είναι ευλογία καθώς σου παρέχει έναν ποιοτικό ύπνο. Εκφράζοντας ευγνωμοσύνη για τα πιο μικρά και ασήμαντα πράγματα είναι μέρος της προσωπικής σου ευημερίας. Το χαλάκι της γιόγκα είναι το τέλειο μέρος για να ξεκινήσεις!

Καλλιεργεί την ενσυνειδητότητα. Η συγχώνευση της γιόγκα και της ενσυνειδητότητας έχει οδηγήσει στη Mindfulness Yoga. Σαφώς, η γιόγκα εφαρμόζει μέσα από τη σωματική άσκηση την ολιστική προσέγγιση μυαλού-σώματος που χρειάζεσαι για να έχεις πλήρη σύνδεση με ό,τι κάνεις.

Σε πνευματικό επίπεδο τα οφέλη της γιόγκα

Σε βοηθάει να κατανοήσεις καλύτερα τον εαυτό σου και τις πνευματικές σου ανησυχίες. Κάποιες κάνουν γιόγκα γιατί τις βοηθάει να χαλαρώσουν και να ισορροπήσουν από τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας. Κάποιες άλλες αναζητούν ένα βαθύτερο μονοπάτι. Όπως η γιόγκα, έτσι και η πνευματικότητα είναι τελείως προσωπική υπόθεση για την καθεμιά.

Καλλιεργεί μια βαθύτερη γνώση για όλα όσα σε αφορούν. Τις περισσότερες φορές είσαι απασχολημένη αναλύοντας όσα έκανες και άλλα τόσα που πρέπει να κάνεις. Η γιόγκα σου δίνει το χώρο και το χρόνο να δεις μέσα σου θέτωντας νέες προτεραιότητες με το λιγότερο προσωπικό κόστος.

Δεν είναι ποτέ αργά να ξεκινήσεις γιόγκα. Άφησε τα στερεότυπα του παρελθόντος όπως ό,τι “η γιόγκα δεν είναι για σένα” απ’ έξω. Μην έχεις καμία προσδοκία για το τι θα γίνει στο μέλλον. Πάρε ένα γιόγκα ματ και ξεκίνα την πρακτική και όλα θα έρθουν μόνα τους!

Έχεις κάποια σκέψη που θα ήθελες να μοιραστείς με το YOGA at Home; Επικοινώνησε μαζί μου και θα είσαι ένα βήμα πιο κοντά στη σούπερ πρακτική που θα σου δώσει τα μέγιστα οφέλη!

Κάνε εγγραφή στο newsletter ακριβώς παρακάτω για να λαμβάνεις εξατομικευμένο περιεχόμενο και βίντεο που θα σε βοηθήσουν να με γνωρίσεις καλύτερα!

YOGA at Ηome

YOGA at Ηome

Η Ιωάννα πρόσφατα δημιούργησε το YOGA at Home, ένα προσωπικό ιστολόγιο, με σκοπό να ενθαρρύνει κι άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανε ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησε να αναζητά τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα την οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτει συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα επαγγελματικά της ταξίδια στην Ασία της δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσει περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής. Έχει πιστοποιηθεί ως Εκπαιδεύτρια Σεμιναρίων Ενηλίκων και με το Coaching Υγείας και Ευεξίας. Πιστεύει στη δια βίου μάθηση και συνεχίζει τις σπουδές σε θέματα ευεξίας και coaching.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...