Τρώω όταν πεινάω και το απολαμβάνω!

Γιόγκα και ενσυνείδητη διατροφή: πως μπορείς να το πετύχεις

Η συστηματική ενασχόληση με τη γιόγκα οδηγεί σε έναν πιο συνειδητό τρόπο διατροφής με μακροπρόθεσμα οφέλη.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Αμερικανικού Σωματείου Διαιτολογίας -που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο- το πόρισμα είναι σημαντικό: Άτομα μέσης ηλικίας που κάνουν γιόγκα προσθέτουν λιγότερα κιλά σε σχέση με όσους δεν ασχολούνται με αυτήν. 

Η σημασία της προετοιμασίας του φαγητού βοηθά στην ενσυνείδητη κατανάλωσή του.

Από τη συγκεκριμένη μελέτη προκύπτει ότι όσοι κάνουν γιόγκα αναπτύσσουν έναν πιο ενσυνείδητο τρόπο ζωής με καλύτερες διατροφικές επιλογές.

Οι ερευνητές παρατήρησαν πως όσοι ασχολούνταν με τη γιόγκα είχαν το πλεονέκτημα να σταματούν το φαγητό μόλις ένιωθαν πλήρεις. Αυτή είναι μια σημαντική διαφορά σε αντίθεση με όσους τρώνε από ανία, στρες ή δεν ξέρουν πότε έχουν χορτάσει.

Ο συσχετισμός του φαγητού που προκύπτει με τη γιόγκα δεν σχετίζεται με άλλες αθλητικές δραστηριότητες όπως το περπάτημα ή το τρέξιμο.

Το να τρως με μεγαλύτερη επίγνωση είναι στάση ζωής. Στο βιβλίο “For the Love of Food and Yoga” θα βρεις χορτοφαγικές συνταγές που μπορείς να ενσωματώσεις σε κάθε διαιτολόγιο. Η Λιζ και η Κρίστεν δίνουν μια ενδιαφέρουσα προοπτική σε γνωστές συνταγές με τον τίτλο “Κάρμα Σίζαρς με Kale ” ή ” Holly Guacamole”. Ένα βιβλίο-περιοδικό για τη γιόγκα και το φαγητό που σου δίνει τόσα πολλά να σκεφτείς και να εφαρμόσεις.

Από την άλλη μεριά, ο Zen Master Thich Nhat Hanh στο βιβλίο του “How to EAT” περιγράφει με τον πιο απλό τρόπο πως μπορείς να πετύχεις την ενσυνείδητη διατροφή.

Συμπεριλαμβάνει σε αυτό τη σημασία της προετοιμασίας του φαγητού, της αγοράς των τροφίμων ακόμη και τον καθαρισμό των πιάτων.

“Don’t chew your worries, your fear, or your anger. If you chew your planning and your anxiety, it’s difficult to feel grateful for each piece of food. Just chew your food.”


― Thich Nhat Hanh How to EAT

Αν αναρωτιέσαι πως να ξεχωρίσεις την ψυχολογική από την πραγματική πείνα μάθε μέσω της γιόγκα να διαλογίζεσαι. Άκου καλύτερα τον εαυτό σου και τις ανάγκες του από το να λειτουργείς παρορμητικά.

Tα βιβλία και η γιόγκα στο σπίτι θα σε βοηθήσουν να εφαρμόσεις όλα τα παραπάνω νιώθοντας ευγνωμοσύνη. Η τροφή που βρίσκουμε στο πιάτο μας δεν είναι δεδομένη. Με τρόπο ήπιο και καθόλου επικριτικό θα πάρεις τα κατάλληλα ερεθίσματα για να το θυμάσαι σε κάθε μπουκιά.

H επιλογή της τροφής και της ποσότητας επηρεάζει την υγεία και την ποιότητα της ζωής μας. Υιοθέτησε καλύτερες διατροφικές συνήθειες με τη βοήθεια της γιόγκα. 

Γιόγκα και ενσυνείδητη διατροφή: πως μπορείς να το πετύχεις

Τρώω όταν πεινάω και το απολαμβάνω!

YOGA at Ηome

YOGA at Ηome

Η Ιωάννα πρόσφατα δημιούργησε το YOGA at Home, ένα προσωπικό ιστολόγιο, με σκοπό να ενθαρρύνει κι άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανε ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησε να αναζητά τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα την οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτει συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα επαγγελματικά της ταξίδια στην Ασία της δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσει περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής. Έχει πιστοποιηθεί ως Εκπαιδεύτρια Σεμιναρίων Ενηλίκων και με το Coaching Υγείας και Ευεξίας. Πιστεύει στη δια βίου μάθηση και συνεχίζει τις σπουδές σε θέματα ευεξίας και coaching.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...