Εστίασε στα θετικά με την περίφημη αναλογία των μικροστιγμών θετικότητας | Δρ.Μπάρμπαρα Φρέντρικσον

Η πρακτική της ευγνωμοσύνης δεν είναι πανάκεια που αντικαθιστά τα αρνητικά σου συναισθήματα. Τολμώ να πω, ύστερα από την εφαρμογή της, πως σου δίνει τη δύναμη να ανταπεξέλθεις σε μικρές ή μεγάλες δυσκολίες προβάλλοντας τις καλές στιγμές.

Στο βιβλίο “Positivity” η Δρ. Μπάρμπαρα Φρέντρικσον, διακεκριμένη καθηγήτρια ψυχολογίας και ερευνήτρια του Εργαστηρίου Θετικών Συναισθημάτων και Ψυχοφυσιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο Chapel Hill, υποστηρίζει πως για να “ανθίσεις” χρειάζεσαι μια αναλογία θετικότητας έναντι αρνητισμού 3:1.

Αυτό μεταφράζεται πως για να ισοσταθμίσεις μια αρνητική εμπειρία ή ένα αρνητικό συναίσθημα χρειάζεσαι πρακτικά 3 θετικές συναισθηματικές εμπειρίες αφού ο εγκέφαλος τείνει να προσκολλάται στα αρνητικά.

Το εξηγώ λίγο καλύτερα.

Η αμυγδαλή (που βρίσκεται στον εγκέφαλο και έχει σχήμα αμυγδάλου) σχετίζεται με τα συναισθήματα και χρησιμοποιεί τα ⅔ των νευρώνων για να εντοπίζει αρνητικές εμπειρίες και συναισθήματα.

Έτσι, ο εγκέφαλος προσανατολίζεται στα άσχημα συμβάντα και τα τονίζει για αυτό μας επηρεάζουν περισσότερο. Με απλά λόγια, είμαστε πιο επιρρεπείς σε οτιδήποτε αρνητικό μας συμβεί παρά στα θετικά.

Κάπως έτσι αντιλαμβάνεσαι γιατί η τέχνη της ευγνωμοσύνης είναι ακόμη πιο ουσιαστική όταν δεν νιώθεις καλά.

Όταν βρισκόμαστε σε άσχημη ψυχολογία, έχουμε κακή διάθεση ή είμαστε στρεσαρισμένες εστιάζουμε σε αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα.

Σκέψου το κάπως έτσι….

Ξυπνάς το πρωί, απολαμβάνεις ένα υγιεινό πρωινό, φτάνεις στην ώρα σου στον προορισμό σου, έχει ήλιο, δέχεσαι ένα τηλεφώνημα που περιμένεις εδώ και καιρό και μαθαίνεις ευχάριστα νέα και όλα κυλούν υπέροχα.

Μετά από κάποιες ώρες τα πράγματα αντιστρέφονται.

Χάνεις το ένα από τα δύο ασύρματα ακουστικά που χρυσοπλήρωσες, σκάει το λάστιχο, χύνεις τον καφέ πάνω στην αγαπημένη σου μπλούζα και ένα σωρό “κακουχίες”.

Φτάνεις στο σπίτι εξαντλημένη το απόγευμα, σε περιμένουν τα πιάτα βουνό στο νεροχύτη και όλοι σε ρωτούν “Τι θα φάμε για βράδυ;” Αποκορύφωμα; Ο σκύλος χρειάζεται τη βόλτα του!

Σε λιγότερο από μια ώρα η διάθεση σου πέφτει και είσαι βέβαιη ότι το σύμπαν συνωμοτεί εναντίον σου. Έχεις ολοκληρωτικά ξεχάσει ό,τι καλό σου συνέβη μέσα στη μέρα και θυμάσαι μόνο τα αρνητικά.

Σου θυμίζει κάτι το παραπάνω σενάριο;

Έχει συμβεί σε όλες.

Το θέμα είναι πως το αντιμετωπίζεις.

Γιατί ο εγκέφαλος εστιάζει στα αρνητικά

Διότι ο εγκέφαλος σου είναι από τη φύση του σχεδιασμένος να ευαισθητοποιείται στα αρνητικά συναισθήματα αυτόματα και δεν σου αφήνει περιθώριο να σκεφτείς τι θα επιλέξεις.

Σε αυτό το ευαίσθητο σημείο είναι που πρέπει να δώσεις μεγαλύτερη προσοχή και να αντισταθείς στην κατεύθυνση που σου δείχνει ο εγκέφαλος.

Η πρακτική της ευγνωμοσύνης

Επίτρεψε στον εαυτό σου να πάρει εσκεμμένα άλλη πορεία και να επανεξετάσει τα θετικά.

Η ευγνωμοσύνη και η αισιοδοξία πάνε μαζί.

Η αισιοδοξία ενισχύεται όταν χρησιμοποιείς συστηματικά ασκήσεις ευγνωμοσύνης. Τα αποτελέσματα στη ζωή, στο μυαλό και στο σώμα σου θα είναι απίστευτα!

Κάνε download το μίνι Ημερολόγιο Ευγνωμοσύνης και εκτύπωσε την κάθε σελίδα όσες φορές επιθυμείς!

YOGA at Ηome

Αυτοπαρακινούμενη, δημιουργική και ελεύθερο πνεύμα. Κατοικώ στον δικό μου πλανήτη με τον σύζυγο και 3 υπέροχα κατοικίδια, αλλά έχω ζήσει και επισκεφθεί πολλά μέρη του κόσμου! Τα αγαπημένα πράγματα είναι: το διάβασμα, η μυρωδιά του καφέ, βόλτες στη φύση, ταξίδια και οι συζητήσεις με συναρπαστικές γυναίκες από όλη την Ελλάδα. Κατά έναν περίεργο τρόπο όσο αυξήθηκαν τα κιλά μου μεγάλωσε και η αυτοπεποίθησή μου! Κρίση μέσης ηλικίας; Προτιμώ να κατευθύνω την ενέργειά μου στα σημαντικά της ζωής. Χαίρομαι που σε γνωρίζω!

Σίγουρα θα προτιμήσεις...