Αντιμετώπισε τις ημικρανίες της εμμηνόπαυσης με γιόγκα-διατροφή

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο είχα έντονους πονοκεφάλους λίγες μέρες πριν την περίοδο.

Σταδιακά η ένταση και η διάρκεια των πονοκεφάλων αυξήθηκε κάτι που με απασχόλησε και το συζήτησα και με φίλες μου.

Μπορεί η εμμηνόπαυση να προκαλέσει ημικρανία;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένα μικρό ποσοστό γυναικών ενδέχεται να ταλαιπωρηθεί από πονοκεφάλους -με συχνότερο είδος τις ημικρανίες- που επιδεινώνονται την περίοδο της προ-εμμηνόπαυσης και της εμμηνόπαυσης.

Άουτς!

Τι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση παρόμοιων συμπτωμάτων της προ-εμμηνόπαυσης;

Τόσο χαλαρωτικές μορφές άσκησης όσο και ο διαλογισμός μπορούν να βοηθήσουν και να καταπραΰνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

Νέα έρευνα από την Αμερικανική Ένωση Εμμηνόπαυσης αναφέρει ότι το να ζεις με επίγνωση (mindfulness) έχει ευεργετικά οφέλη που ανακουφίζουν τις εξάψεις και το στρες που μπορεί να προκαλέσει η περίοδος της προ-εμμηνόπαυσης.

Πως μπορεί η γιόγκα να βοηθήσει τις ημικρανίες;

Η γιόγκα είναι ένας τρόπος για να αξιοποιήσεις τα οφέλη της ενσυνειδητότητας και της αναπνοής.

Ήπια στιλ γιόγκα περιορίζουν το στρες που είναι μια από τις βασικότερες αιτίες των πονοκεφάλων. Την επόμενη φορά πρόσεξε τι άλλο συνδυαστικά μπορεί να έχει τροφοδοτήσει την ημικρανία σου και θα εκπλαγείς!

Οι ασκήσεις της γιόγκα χαλαρώνουν το παρασυμπαθητικό σύστημα (διατηρεί και αποκαθιστά τις εφεδρείες του οργανισμού) επιβραδύνοντας τις λειτουργίες του σώματος. Με λίγα λόγια βοηθούν έμπρακτα να αντιμετωπίσεις ερεθίσματα που λαμβάνεις και δυσκολεύεσαι να διαχειριστείς.

Ποιες γιόγκα άσανα προτιμώ για τις ημικρανίες

α. Η πανταχού παρούσα Σαβάσανα

Συνήθως με αυτήν τελειώνει ένα ολοκληρωμένο μάθημα γιόγκα. Όταν θέλεις άμεσα αποτελέσματα εφάρμοσε την ξαπλώνοντας στο γιόγκα ματ ή σε ένα χαλάκι. Επίλεξε χαμηλό φωτισμό και κλείσε τα μάτια με τις παλάμες να κοιτάζουν το ταβάνι. Άσε για λίγο τις σκέψεις στην άκρη και επίτρεψε στο μυαλό να ξεκουραστεί.

β. Φέρε τα πάνω-κάτω

Μια ακόμη στάση που αγαπώ και βοηθά στην πρόληψη των ημικρανιών και τη ρύθμιση των ορμονών. Κάτσε στο πάτωμα, φέρε τα πόδια ψηλά και σχημάτισε με τον τοίχο ορθή γωνία. Η Viparita Karani είναι η πλέον κατευναστική και ηρεμιστική στάση γιόγκα που μπορώ να σκεφτώ για την περίσταση.

Τι είναι η γιόγκα για την εμμηνόπαυση

Αναζήτησα σχετικά μαθήματα γιόγκα για την εμμηνόπαυση στο YouTube αλλά η ποικιλία είναι περιορισμένη.

Την αρχή έκανε η καταξιωμένη γιόγκα δασκάλα Petra Coveney, μέλος της Βρετανικής Ένωσης Εμμηνόπαυσης, μετά από χρόνια έρευνας. Δημιούργησε ένα γιόγκα πρόγραμμα που υποστηρίζει εμμηνοπαυσιακές γυναίκες σε αυτό το νέο ταξίδι και καταχώρησε τον όρο Menopause Yoga™️.

Πρόκειται για συνδυασμό στάσεων γιόγκα, τεχνικών αναπνοής και πρακτικών διαλογισμού προσαρμοσμένες για να βοηθήσουν τις γυναίκες της ηλικίας μου να διαχειριστούμε τα συμπτώματα της κλιμακτηρίου.

Χρειάζονται οι εμμηνοπαυσιακές γυναίκες ειδική δίαιτα;

Κάτι τελευταίο, που με απασχολεί καθημερινά. Το σώμα μου έχει αλλάξει μετά τα 40 και έχω προσθέσει κιλά και αρκετό λίπος στην κοιλιά.

Η γιόγκα, σαφώς, και βελτιώνει το σώμα και βοηθά να χάσεις κιλά.

Όμως… στις προ-εμμηνοπαυσιακές και εμμηνοπαυσιακές γυναίκες η σωστή διατροφή είναι απαραίτητη σε αυτή τη φάση της ζωής μας.

Έχω δοκιμάσει τα πάντα σε σχέση με δίαιτες. Αυτή την περίοδο, μετά από εκτενές διάβασμα και πειρματισμούς, ακολουθώ μια διατροφή ειδικά σχεδιασμένη για γυναίκες που έχουν πάρει βάρος στην εμμηνόπαυση μέσω ενός συνδυασμού αντιφλεγμονωδών τροφών και διαλειμματικής νηστείας.

Δίνω προτεραιότητα σε αντιφλεγμονώδη τρόφιμα (άπαχη πρωτεΐνη, φρούτα, πράσινα λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, υγιεινά λιπαρά και δημητριακά ολικής άλεσης). Τρώω 2 γεύματα – 2 σνακ και αφήνω να περάσουν αρκετές ώρες μέχρι το γεύμα της επόμενης μέρας.

Έχω ξεκινήσει δειλά δειλά και προσπαθώ να το κάνω συνήθεια.

Στην ουσία ο τρόπος για να χτίσεις μια νέα συνήθεια είναι ο ίδιος και το έκανα, ήδη, μια φορά με τη γιόγκα.

Αν θέλεις και ‘συ να μάθεις τα 6 βασικά στάδια για το Πως να χτίσεις καλές συνήθεις και να βελτιώνεις διαρκώς τη ζωή σου κάνε εγγραφή στο ΝΕΟ 6ημερο MAIL SERIES που ξεκινά το φθινόπωρο!

Κάν’ το συνήθεια!

 

Photo Credits: Pexels

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και βοηθάω αποκλειστικά γυναίκες, σε όλη την Ελλάδα, να χτίσουν καλές συνήθειες προκειμένου να βελτιώνουν διαρκώς τη ζωή τους. Το Γνωστικό Συμπεριφορικό Coaching και η Συμβουλευτική μέθοδος που ακολουθώ απευθύνονται σε ευαίσθητες και δημιουργικές γυναίκες που επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να χρησιμοποιήσουν το σώμα και τα συναισθήματα για να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στη δουλειά και στη ζωή τους.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...