Αλλαγή νοοτροπίας: ξεκίνα με την ελευθερία της επιλογής στο φαγητό

Δώσε στον εαυτό σου το δικαίωμα να φάει ό,τι θέλει και στη συνέχεια ασ’ τον να επιλέξει.

Το φαγητό συνδέεται άμεσα με αισθητηριακές εμπειρίες και συνεπώς σχετίζεται με τις αναμνήσεις σου.

Θυμάσαι τον τρόπο που γεύτηκες μια τροφή, το πώς ένιωσες όταν έφαγες κάτι που σου έκανε εντύπωση και τη γεύση που είχε.

Η πρακτική της ενσυνείδητης διατροφής -τρώω με επίγνωση και προς όφελός μου- βοηθά στον περιορισμό της υπερκατανάλωσης τροφών και σε καθοδηγεί σε υγιεινές διατροφικές επιλογές.

Μεγάλες ποσότητες φαγητού καταναλώνονται ευκολότερα ενώ βλέπεις τηλεόραση ή ασχολείσαι με διαφορετικά πράγματα συγχρόνως.

Πως μπορείς να περιορίσεις την ποσότητα;

Μαθαίνοντας να εστιάζεις στη γεύση και να ελέγχεις το αίσθημα κορεσμού.

Με απλά λόγια ο εγκέφαλος σου εξακολουθεί να αναζητά ικανοποίηση τη στιγμή που εσύ καταναλώνεις γρήγορα το φαγητό με αποτέλεσμα να τρως περισσότερο χωρίς ιδιαίτερη γεύση.

Η λύση

Να εκπαιδευτείς στη λελογισμένη διατροφή και το ευ ζην μέσα από ενσυνείδητες διατροφικές επιλογές.

Αν δοκιμάσεις θα εκπλαγείς μέσα σε πόσο σύντομο χρονικό διάστημα θα δίνεις σημασία στη γεύση και όχι στην ποσότητα.

Θα δεις πως οι τροφές -όχι οι επεξεργασμένες- θα έχουν έντονη γεύση και όσφρηση.

Αυτό που με βοήθησε να μπω σε αυτήν τη φιλοσοφία της λελογισμένης διατροφής είναι η τακτική άσκηση της γιόγκα σε συνδυασμό με τον διαλογισμό.

Για πολλά χρόνια πίστευα ότι αν απαγόρευα στον εαυτό μου συγκεκριμένες τροφές δεν θα έτρωγα πολύ.

Πρόσφατα ανακάλυψα μια πιο δημοκρατική μέθοδο. Αντί να προσπαθώ να τηρήσω κανόνες και “μη” επέλεξα να δώσω στον εαυτό μου την ελευθερία να τρώει ό,τι θέλει.

Φαγητό και διάθεση

Εάν δεν ξέρεις ποιες τροφές να επιλέξεις για να βελτιώσεις τη διάθεσή σου φρόντισε τις συνήθειες σου:

  1. Το πιο υγιεινό αναψυκτικό έχω καταλάβει ότι είναι το νερό. Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμη και μια ήπια κατάσταση αφυδάτωσης επηρεάζει αρνητικά τη διάθεση. Υιοθέτησε τη συνήθεια να πίνεις νερό προτού διψάσεις.
  2. Τι γίνεται με τη σοκολάτα; Η σοκολάτα ανήκει στα comfort food που στρεφόμαστε αυθόρμητα τις περισσότερες των περιστάσεων που η διάθεση μας χρειάζεται boost. Η απόλαυσή της συνδέεται με την παραγωγή της σεροτονίνης και τις καταπραϋντικές της ιδιότητες. Την επόμενη φορά δοκίμασε να την  απολαύσεις έχοντας επίγνωση της γεύσης. Ένα κομμάτι μαύρη σοκολάτα, 2-3 μπουκιές, λειτουργεί εξίσου ικανοποιητικά αντί της κατανάλωσης ολόκληρης της σοκολάτας.

Διαφορετικές επιλογές = Διαφορετικά αποτελέσματα

Χρειάζεται να αναλάβεις ενεργό ρόλο και να συνειδητοποιήσεις ότι το αποτέλεσμα μιας ενσυνείδητης διατροφής δεν είναι δεδομένο αλλά συν-διαμορφώνεται με τη δική σου συνδρομή και κατανόηση.

Ο εαυτός σου σε πρώτο πλάνο

Το να νιώθεις ότι είσαι υπεύθυνη τον πράξεων σου λειτουργεί καλύτερα από το να νομίζεις ότι ελέγχεις τις καταστάσεις. Προσφέροντας στον αγαπημένο σου εαυτό το δικαίωμα της επιλογής του δίνεις συγχρόνως το περιθώριο της ευελιξίας. Ακόμη και αν δεν είσαι σε θέση να καθορίζεις πάντοτε το αποτέλεσμα μπορείς να δεις τα οφέλη των ενσυνείδητων διατροφικών σου επιλογών και σε άλλους τομείς της ζωής σου.

YOGA at Ηome

YOGA at Ηome

Η Ιωάννα πρόσφατα δημιούργησε το YOGA at Home, ένα προσωπικό ιστολόγιο, με σκοπό να ενθαρρύνει κι άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανε ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησε να αναζητά τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα την οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτει συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα επαγγελματικά της ταξίδια στην Ασία της δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσει περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής. Έχει πιστοποιηθεί ως Εκπαιδεύτρια Σεμιναρίων Ενηλίκων και με το Coaching Υγείας και Ευεξίας. Πιστεύει στη δια βίου μάθηση και συνεχίζει τις σπουδές σε θέματα ευεξίας και coaching.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...