6 τρόποι να αντιμετωπίσεις την επαγγελματική εξουθένωση – Έχω πάθει και εγώ burnout!

Η αντιμετώπιση της επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) σχετίζεται άμεσα με το στρες. Μπορεί να νιώθεις άγχος για μεγάλο χρονικό διάστημα, το οποίο στη συνέχεια σε οδηγεί στο να κατακλύζεσαι από ένα συνονθύλευμα συναισθημάτων που καλείσαι να αντιμετωπίσεις ταυτόχρονα!

Η συναισθηματική εξουθένωση είναι παρόμοια, αν και συνήθως εξουθενώνεσαι τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Σε κάθε περίπτωση επηρεάζεται η επίδοσή σου, τα κίνητρα και η ενέργειά σου.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές-προτάσεις που θα σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις με φυσικό τρόπο το σύνδρομο burnout.

  1. Υγιές σώμα σημαίνει υγιές μυαλό

Το να ξεπεράσεις την εξάντληση, το άγχος και την υπερένταση ξεκινά από τη φροντίδα της σωματικής σου υγείας. Όχι μόνο επειδή το άγχος μπορεί να σε επηρεάσει σωματικά και να δημιουργήσει διαφορετικά προβλήματα, αλλά επειδή όταν τρως σωστά και ασκείσαι συστηματικά, δημιουργείς τις προϋποθέσεις μιας μεγάλης λίστας που έχει μόνο οφέλη.

Διατροφή και άσκηση

Εάν θέλεις ένα υγιές μυαλό, πρέπει να ξεκινήσεις με ένα υγιές σώμα. Αυτό σημαίνει να τρως υγιεινά ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή με πολλά φρούτα, λαχανικά, άπαχη πρωτεΐνη και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Να ασκήσε τακτικά και να μην ξεχνάς να ενυδατώνεις το σώμα σου με άφθονο νερό.

Αυτές οι μικρές αλλαγές θα κάνουν μεγάλη διαφορά στην καθημερινότητα σου βαθμιαία και έτσι η μια θετική αλλαγή θα φέρει και άλλες.

  1. Σταμάτα να εστιάζεις στο μέλλον και κοίτα το παρόν  

Όλα είναι θέμα οπτικής. Αφιέρωσε περισσότερο χρόνο στην οικογένειά και στους φίλους σου χωρίς να κοιτάς το ρολόι κάθε πέντε λεπτά. Όλη αυτή η ενέργεια, είτε αφορά τον χρόνο που νιώθεις ότι χάνεις, είτε ο χρόνος σου μοιάζει λίγος και ανεπαρκείς, σου προκαλεί περιττό άγχος.

Εδώ και τώρα

Σε προκαλώ να μάθεις να ζεις στο παρόν και σε προσκαλώ στο εδώ και τώρα. Δεν φαντάζεσαι πόσο καλύτερα είναι!

  1. Μείνε ανοιχτή στις θετικές αλλαγές και δες μια νέα προοπτική

Όταν νιώθεις εξάντληση είναι δύσκολο να χρησιμοποιήσεις οποιαδήποτε μέθοδο ανακούφισης από το στρες. Σε αυτό το σημείο, δυσκολεύεσαι να κάνεις το ελάχιστο δυνατό, ειδικά όταν προσθέτεις ολοένα και περισσότερο άγχος και κατακλύζεσαι από αρνητικά συναισθήματα.

Αντί να ασκείς υπερβολική πίεση στον εαυτό σου, ξεκίνα αργά. Ένα εξαιρετικό «κόλπο» που πρέπει να εφαρμόσεις είναι να βρεις μερικά λεπτά για προσωπική αυτεπίγνωση κάθε μέρα. Αφιέρωσε λίγα λεπτά στον εαυτό σου και εστίασε εκ νέου την ενέργειά σου από ένα αρνητικό σε ένα θετικό πράγμα τη φορά.

Αν για παράδειγμα βρίσκεσαι στο γραφείο μετά από μια συνάντηση που σου προκάλεσε πολύ άγχος και ένταση, κάθησε για 5 λεπτά και σκέψου κάτι θετικό που συνέβη μέσα στη μέρα. Γνωρίζω από πρώτο χέρι πως το burnout δεν είναι μια απλή υπόθεση.

Η ευγνωμοσύνη είναι συνώνυμο της αισιοδοξίας

Σκέψεις ευγνωμοσύνης μπορούν να αφορούν τη δουλειά που έχεις, την ευτυχία που νιώθεις για την οικογένεια και τους φίλους σου. Ή μπορείς απλώς να παραδεχτείς ότι η αγχωτική κατάσταση έχει τελειώσει και εκτιμάς το γεγονός ότι πάει πέρασε!

  1. Μην εργάζεσαι κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος

Σταμάτα να δουλεύεις ασταμάτητα! Το να εργάζεσαι περισσότερο ΔΕΝ πρόκειται να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις την εξάντληση. Χρειάζεσαι ένα διάλειμμα. Στο λέει κάποια που κάποτε θεωρούσε το multitasking σπουδαίο προσόν ενώ τώρα είμαι δεινή υπέρμαχος του slowliving κάνοντας ΕΝΑ πράγμα τη φορά. Αυτό γιατί τόσο το σώμα όσο και το μυαλό χρειάζονται ξεκούραση. Εάν εργάζεσαι ακατάπαυστα όλη την εβδομάδα με τι ενέργεια θα χαρείς το Σαββατοκύριακο;

Ξεκίνα να κάνεις ουσιαστικά διαλείμματα που αφορούν το μεσημεριανό γεύμα. Σταμάτα να τρως μεσημεριανό στο γραφείο και να μιλάς συγχρόνως στο τηλέφωνο για τα επαγγελματικά. Κλείσε το τηλέφωνο, απόλαυσε τη στιγμή, πρόσεξε τα χρώματα της τροφής στο μπολ και χαλάρωσε. Η δουλειά θα είναι εκεί και θα σε περιμένει όταν τελειώσεις το διάλειμμα.

  1. Βρες τι σου δίνει θετική ενέργεια

Ψάξε για τα πράγματα που σε κάνουν να νιώθεις θετική και χαρούμενη. Για να δημιουργήσεις μόνιμες αλλαγές στη ζωή σου, εστίασε την προσοχή σου σε αυτά που θέλεις αντί σε αυτά που δεν θέλεις.

Αυτό που ενίσχυσε την απόδοση μου και αύξησε την αυτοπεποίθησή μου είναι ότι ξεκίνησα να κάνω πράγματα που ευθυγραμμίζονται με τις επιθυμίες μου.

  1. Άρχισε να λες “Όχι”

Ακόμα κι αν ήσουν πάντα το άτομο στο οποίο οι άλλοι άνθρωποι μπορούν να βασίζονται δεν χρειάζεται να λες “Ναι” σε όλους. Έχεις κάθε δικαίωμα να πεις “Όχι” σε μια πρόσκληση, να απορρίψεις κάποια προσφορά ή να μην αλλάξεις το ρεπό σου για να ευχαριστήσεις κάποιον συνάδελφο.

Όλα αυτά στα λέει κάποια που είχε πάθει burnout και αποφάσισε να κάνει την ανατροπή.

Γιατί αν θέλεις να κάνεις μια ουσιαστική αλλαγή θα πρέπει να “ξε-βολευτείς” και να κάνεις κάτι που δεν έχεις ξανακάνει!

Νιώθεις ότι εσύ και εγώ έχουμε κάτι κοινό; Αν θέλεις κάνε εγγραφή στο newsletter και άσε με να σου πω περισσότερα!

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και βοηθάω αποκλειστικά γυναίκες, σε όλη την Ελλάδα, να χτίσουν καλές συνήθειες προκειμένου να βελτιώνουν διαρκώς τη ζωή τους. Το Γνωστικό Συμπεριφορικό Coaching και η Συμβουλευτική μέθοδος που ακολουθώ απευθύνονται σε ευαίσθητες και δημιουργικές γυναίκες που επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να χρησιμοποιήσουν το σώμα και τα συναισθήματα για να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στη δουλειά και στη ζωή τους.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...