5 τρόποι για να παραμείνεις πιστή στη γιόγκα μετά τις διακοπές

Η πειθαρχία σε ένα πρόγραμμα εκγύμνασης παρουσιάζει δυσκολίες, ιδιαίτερα μετά την ανάπαυλα των διακοπών. Αν και θέλεις να παραμείνεις συνεπής σε μια μορφή άσκησης, που υιοθέτησες πρόσφατα, φοβάσαι πως θα εγκαταλείψεις την προσπάθεια. Τι θα κάνεις για να μην συμβεί αυτό με τη γιόγκα τώρα που επέστρεψες;

Ένας από τους λόγους που με οδήγησε να δημιουργήσω αυτό το blog ήταν για να προτρέψω και άλλες γυναίκες να ασχοληθούν με τη γιόγκα και να καταφέρουν μια μόνιμη σύνδεση με αυτήν. Ποτέ στο παρελθόν δεν “δεσμεύτηκα” για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και με τέτοια συχνότητα με κανένα άλλο είδος άσκησης.

Η αλλαγή συμπεριφοράς με έκανε να σκέφτομαι διαφορετικά και να αναπτύξω την αυτογνωσία μου. Νέες υγιεινές αξίες με βοήθησαν να μετατρέψω μικρούς στόχους σε δράση.

Τώρα, αισθάνομαι πιο ήρεμη και δυνατή από ποτέ με αποτέλεσμα να βελτιώσω και τη διατροφή μου.

Αν δοκίμασες γιόγκα στο παρελθόν αλλά σταμάτησες ίσως ήρθε η στιγμή να επανεξετάσεις τους λόγους και τον τρόπο που το έκανες.

Από την άλλη, αν ανήκεις στην κατηγορία εκείνων των γυναικών που όλο θέλουν να ξεκινήσουν αλλά για διαφορετικούς λόγους δεν τολμούν, έφτασε ο καιρός να βρεις το σωστό κίνητρο.

Συχνά υιοθετείς δικαιολογίες και αναβάλλεις να κάνεις γιόγκα γιατί θεωρείς πως δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητές σου. Καλό θα ήταν να μπει 1ο στη λίστα του Σεπτεμβρίου. Αν κατηγορείς πάντοτε τους άλλους και αφήνεις εξωγενείς παράγοντας να σε αποτρέψουν τότε ποτέ δεν θα βρεις την κατάλληλη στιγμή.

Η προσωπική ευχαρίστηση 

Κάτι προφανές, που όλες ξεχνάμε, είναι να αγαπήσεις τον εαυτό σου. Αφιερώνοντας μόλις μερικά λεπτά, με συνέπεια, όσες φορές μπορείς μέσα στην εβδομάδα μαθαίνεις να κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν. Θα δεις πως η πρακτική της γιόγκα και τα οφέλη της σου προσφέρουν προσωπική εξέλιξη. Κάτι που με τον καιρό θα αγαπήσεις και δεν θα μπορείς χωρίς αυτό.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ασκούμενων της γιόγκα (94%) κάνει γιόγκα για λόγους ευεξίας και χαλάρωσης.

Νιώθεις ότι είναι δύσκολο να αλλάξεις συνήθειες; Αρκεί να πάρεις το γιόγκα ματ και να ξεκινήσεις!

Οι στόχοι σου ας είναι απλοί

Συνειδητοποίησα πως η καλή υγεία και η ευεξία μπορούν να επιτευχθούν με την αλλαγή απλών, καθημερινών συνηθειών. Λίγη ώρα καθημερινής πρακτικής αντιστοιχεί σε σημαντικά σωματικά και ψυχολογικά οφέλη. Όταν ξεκίνησα δεν είχα βαρύγδουπες προσδοκίες. Αυτό που ήθελα ήταν μετά από κάθε πρακτική να νιώθω ήρεμη και χαλαρή. Έτσι, όταν είδα πως η γιόγκα με βοήθησε να ανταπεξέλθω σε πολλά καθημερινά θέματα προσδοκούσα ακόμη πιο πολύ την πρακτική. Οι στόχοι που έθεσα ήταν απλοί: να μάθω τις πιο βασικές άσανα και να καταφέρω να έχω μεγαλύτερη αντοχή και ευλυγισία.

Η καλύτερη ώρα για να ξεκινήσεις είναι τώρα

Πολλές φορές έχεις την τάση να υπερ-αναλύεις τις καταστάσεις και τα δεδομένα. Με τη φιλοσοφία της γιόγκα τα πράγματα είναι διαφορετικά αφού η κριτική μένει απ’ έξω. Η γιόγκα είναι καταπραϋντική και η ροή σε καλεί να αφήσεις τα πράγματα να εξελιχθούν μόνα τους.

Καλλιέργησε το συναίσθημα του ενθουσιασμού

Είναι ωραίο να προγραμματίζεις από πριν την πρακτική σου και να ενημερώνεσαι. Το ταξίδι στη φιλοσοφία της γιόγκα και στην ευεξία είναι μια συνεχής εξέλιξη όπου η μάθηση παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Αρκεί να επιλέξεις μια-δυο στάσεις για αρχή που θέλεις να εξασκηθείς. Υπάρχουν αρκετά βίντεο στο YouTube που σου δείχνουν αναλυτικά βήμα βήμα κάθε στάση.

Μια κούπα τσάι Masala

Η Αγιουρβέδα είναι στενά συνδεδεμένη με τη γιόγκα. Οι καθημερινές υγιεινές συνήθειες όπως μια κούπα τσάι σε φέρνουν πιο κοντά σε άλλες υγιεινές συνήθειες. Προσπάθησε να υιοθετήσεις μικρές πρακτικές που θα βοηθήσουν το σώμα και το μυαλό σου να παραμείνει σε αυτό το κλίμα της υγιεινής ζωής και της χαλάρωσης. Το τσάι Μασάλα είναι ένα άκρως αρωματικό τσάι που συνδυάζει κόκκους μαύρου τσαγιού με αρωματικά μπαχαρικά και βότανα. Μπορείς να το εντάξεις ως μέρος της δικής σου ιεροτελεστίας μετά την πρακτική.

Οι λόγοι που κάθε μια από εμάς ασκεί τη γιόγκα είναι διαφορετικοί.

Βάλε τα ρούχα της γιόγκα και βρες τρόπους να ξεκινήσεις άμεσα. Δείξε πως είσαι αποφασισμένη και δώσε στον εαυτό σου την πολυτέλεια να μάθει να χαλαρώνει και να απολαμβάνει τη στιγμή!

YOGA at Ηome

YOGA at Ηome

Η Ιωάννα πρόσφατα δημιούργησε το YOGA at Home, ένα προσωπικό ιστολόγιο, με σκοπό να ενθαρρύνει κι άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανε ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησε να αναζητά τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα την οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτει συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα επαγγελματικά της ταξίδια στην Ασία της δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσει περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής. Έχει πιστοποιηθεί ως Εκπαιδεύτρια Σεμιναρίων Ενηλίκων και με το Coaching Υγείας και Ευεξίας. Πιστεύει στη δια βίου μάθηση και συνεχίζει τις σπουδές σε θέματα ευεξίας και coaching.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...