4 λόγοι για τους οποίους είναι ΟΚ να μην είσαι ΟΚ

Επίτρεψέ μου να σου μιλήσω για την κορεάτικη σειρά του Netflix “It’s ok not to be ok” που θεωρείται αρκετά επίκαιρη αυτή την περίοδο. Έτσι, είτε περνάς μια δύσκολη μέρα, είτε διανύεις έναν αρνητισμό που μοιάζει να κρατά αιώνια είναι ΟΚ. Αρκεί να βρεις ξανά τον δρόμο που οδηγεί σε… εσένα.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επιτρέπουν στον οργανισμό σου να “συσσωρεύει” στρες.

Οι άνθρωποι έχουμε την τάση να θέλουμε να ελέγξουμε τις καταστάσεις. Δυστυχώς τώρα η αλλαγή και η αβεβαιότητα πρωταγωνιστούν.

Για αυτό η στάση σου απέναντι στο στρες επηρεάζει τη διάθεσή σου.

Αν και είναι ΟΚ να μην είσαι ΟΚ -κάποιες μέρες ή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- το να επενδύεις στο να αλλάξεις τη διάθεσή σου και τη συναισθηματική σου κατάσταση είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου και στους άλλους.

Μελέτες δείχνουν ότι καθώς αξιοποιείς τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα σου ανακαλύπτοντας τη θετική πλευρά των πραγμάτων ακόμη και σε κρίσιμες περιόδους όπως αυτή βοηθάς την οικογένεια, τους φίλους, τους συναδέλφους.

Πες στην καρδιά σου ότι η σκέψη του φόβου είναι χειρότερη από τον ίδιο τον φόβο.

1.Είναι ΟΚ να παραμελείς τη φυσική σου δραστηριότητα

Σε γενικές γραμμές η διάθεση επηρεάζει την ενέργεια πόσο μάλλον την πρόθεση σου να γυμναστείς συστηματικά.

Χτίζεις νέες συνήθειες μέρα με τη μέρα και πρέπει να μάθεις να επιλέγεις αντίστοιχα. Ακόμη και όταν παρεκκλίνεις από το πρόγραμμα είναι ΟΚ με την προϋπόθεση να επανέλθεις σε αυτό.

Μπορείς να κάνεις καλύτερες επιλογές οποιαδήποτε στιγμή κάτω από διαφορετικές συνθήκες αρκεί να κατανοήσεις ποιες είναι αυτές.

Το συναίσθημα που ακολουθεί μετά από ένα τρέξιμο, έναν περίπατο ή μισή ώρα γιόγκα στο σπίτι απελευθερώνει τις ενδορφίνες που προκαλούν ένα θετικό συναίσθημα στο σώμα.

2. Είναι ΟΚ να μην τρέφεσαι σωστά -και το λίγο αρκεί

Οι λόγοι που συμβάλλουν σε αυτή την αποδιοργάνωση είναι διαφορετικοί.

Πέρα από την παρατεταμένη παραμονή σου στο σπίτι λόγω μακροχρονίου λοκντάουν, διαιτητικοί κανόνες, λανθασμένη εικόνα για το σώμα, τραυματικές εμπειρίες και πολλά ακόμη οδηγούν σε ανθυγιεινή διατροφή.

Στην επιφάνεια του παγόβουνου η διατροφική κουλτούρα συμβάλει αρνητικά με ελλιποβαρή πρότυπα ομορφιάς και ακραίες διατροφικές τάσεις της εποχής.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της τροφής και της διάθεσης.

Όταν αποφάσισα να αναβαθμίσω την ποιότητα της τροφής μου και να κάνω πιο απλούς συνδυασμούς τροφών είδα διαφορά στην ψυχολογία μου.

Η ισορροπία φέρνει μεγαλύτερη ισορροπία και θα σε οδηγήσει βαθμιαία σε μόνιμα υγιεινές επιλογές.

3. Είναι ΟΚ να είσαι αρνητική -αρκεί να μην επιτρέπεις να σου γίνει συνήθεια

Η ζωή δεν εξελίσσεται πάντα όπως θέλεις και είναι λογικό να υπάρχουν μέρες που νιώθεις περίεργα.

Μπορείς να επιτρέπεις στον εαυτό σου να βιώσει οποιοδήποτε αρνητικό συναίσθημα αρκεί να μην εγκλωβιστεί σε αυτό.

Το πρόβλημα με μια απαισιόδοξη στάση, εκτός από τη ζημιά που προκαλεί στη διάθεσή σου είναι ότι γίνεται αυτο-εκπληρούμενη προφητεία: όταν περιμένεις το χειρότερο είναι πιθανό να συμβεί.

Οι απαισιόδοξες σκέψεις είναι δύσκολο να ξεριζωθούν μέχρι να αναγνωρίσεις πόσο παράλογες είναι.

Ανάγκασε τον εαυτό σου να κοιτάξει τα γεγονότα και να δει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όσο φαίνονται.

4. Είναι ΟΚ να παραμελείς προσωρινά τους στόχους σου

Το να θέτεις στόχους σου δίνει ελπίδα και την ικανότητα να προσμένεις ένα καλύτερο μέλλον.

Ιδιαίτερα όταν πετυχαίνεις αυτούς τους στόχους νιώθεις καλά με τον εαυτό σου.

Παρ’ όλα αυτά έρχεται κάποια στιγμή που οι στόχοι δεν είναι το ίδιο σημαντικοί και δεν βλέπεις πως σχετίζονται με τις προσωπικές σου αξίες.

Σου φαίνεται ότι τίποτα δεν αλλάζει και δεν έχει νόημα να προσπαθείς.

Δώσε χώρο και χρόνο στον εαυτό σου να επανεστίασει στο τι είναι σημαντικό.

Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι το γνωρίζουν αυτό, οπότε εστιάζουν στο να ζουν στην παρούσα στιγμή.

Ο ρόλος του Wellness Coach σε καιρούς πανδημίας

Ένας Σύμβουλος Ευεξίας θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις όλους τους τομείς που σχετίζονται με το ευ ζην. Η φυσική σου κατάσταση, η διατροφή, το στρες και ζητήματα που επηρεάζουν την ευζωία είναι πρώτα στη λίστα.

Ο Wellness Coach μπορεί να σου δείξει τον τρόπο για να αλλάξεις τρόπο σκέψης και να βελτιώσεις γενικότερα την ποιότητα της ζωής σου.

Το να καταφέρεις να αλλάξεις τα συναισθήματά και τη διάθεσή σου δίνοντας μεγαλύτερη σημασία σε εσένα δεν απαιτεί κανένα μυστηριώδες ταλέντο.

Χρειάζονται τα κατάλληλα εργαλεία, σωστή καθοδήγηση και από την πλευρά σου θέληση για αλλαγή.

Αντί να αφήνεις αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα να χαλάνε τη μέρα σου επίτρεψε σε αυτά να υπάρξουν. Έτσι θα νιώσεις ελευθερία, χαρά και έμπνευση.

Επιτρέποντας στον εαυτό σου να καταλάβει το πως νιώθεις τον βοηθάς να ξέρει τι νιώθεις. Σκέψου το λίγο αυτό.

Το να διαθέτεις το κουράγιο να αντιληφθείς και να εξετάσεις τη ζωή σου κάνοντας τις απαραίτητες προσαρμογές για μια πιο θετική και ευχάριστη ζωή σου ανοίγει νέες προοπτικές.

Βρες τι πραγματικά έχει σημασία για σένα!

Avatar

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Είμαι πιστοποιημένη Holistic Coach και εκπαιδεύτρια σεμιναρίων ενηλίκων. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Εξερευνώ εδώ και μήνες τη βίγκαν διατροφή, το qigong και κάνω διαλογισμό. Εφαρμόζοντας στην καθημερινότητα όλα τα παραπάνω έχω μάθει πως η άσκηση, η διατροφή και η θετική στάση αποδίδουν σε όλους τους τομείς. Δημιούργησα, εδώ και ένα χρόνο, το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 με σκοπό να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανα ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησα να αναζητώ τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα με οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...