3 tips που θα σε κάνουν να ξεκινήσεις γιόγκα στα 40 (45)

Οι περίτεχνες στάσεις της γιόγκα που βλέπουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δύσκολο να επιτευχθούν από γυναίκες άνω των 40 χωρίς ιδιαίτερη φυσική κατάσταση. Παρόλα αυτά πρόσφατα στοιχεία της US Yoga Alliance λένε πως η πλειοψηφία των συμμετεχόντων σε μαθήματα γιόγκα είναι άνω των 40 ετών. Σου φαίνεται οξύμωρο;

Το καλύτερο είδος γυμναστικής για τις σημερινές 40αρες είναι η γιόγκα.

Ξεκίνησα γιόγκα σε μια ηλικία που οι παλαιότερες γενιές δεν θα τολμούσαν. Οι σημερινές 40αρες δοκιμάζουν την πρακτική της γιόγκα και την καθιερώνουν ως τρόπο ζωής. Το ίδιο συνέβει και σε εμένα που μέχρι πρότινος κανένα άλλο είδος άσκησης δεν έδειχνε να με καλύπτει τόσο.

Ξεκίνησα γιόγκα πριν από δύο χρόνια και ακόμη θεωρώ τον εαυτό μου ως αρχάρια. Για αυτό πιστεύω πως είμαι το κατάλληλο άτομο που θα σου εξηγήσει πως θα ξεπεράσεις μερικά θέματα, θα σου πω τα κατάλληλα tips και θα μάθεις να απολαμβάνεις την πρακτική στο σπίτι με τον πιο απλό τρόπο.

Tip No1: Αναζήτησε τις βασικές γιόγκα πόζες για αρχάριους

Καταρχήν συνειδητοποίησα πως υπάρχουν πολλές γιόγκα άσανα αρκετά ήπιες που απευθύνονται σε αρχάριους με σκοπό να ενισχύσουν την ισορροπία, την ευελιξία και τη σταθερότητα τους. Έκανα αναζήτηση στο ίντερνετ για ασκήσεις γιόγκα αρχαρίων και εκμεταλλεύτηκα όσα περισσότερα στοιχεία μπορούσα

Έχοντας κάνει γιόγκα σε γιόγκα στούντιο αλλά και σε γυμναστήριο πάντα δυσκολευόμουν να φέρω εις πέρας όλες τις ασκήσεις σε μια ωριαία πρακτική. Αυτό συνέβαινε γιατί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ο δάσκαλος για να ικανοποιήσει όλα τα επίπεδα έκανε ασκήσεις με υψηλό βαθμό δυσκολίας με αποτέλεσμα να σταματάω και να κοιτάζω τους άλλους. 

Από την άλλη μεριά, στο γιόγκα στούντιο -όπου οι μαθητές είναι σχετικά λιγότεροι συγκριτικά με ένα μεγάλο γυμναστήριο, που όλα είναι πιο απρόσωπα- ο δάσκαλος για να μην σταματήσω μου έδινε εναλλακτικές. 

Σήμερα, προτιμώ την πρακτική στο σπίτι καθώς επιλέγω την πρακτική που ταιριάζει στις ανάγκες μου και τη χρονική διάρκεια που με εξυπηρετεί. 

Tip No2: Μάθε να ακούς το σώμα σου

Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησης μου με τη γιόγκα αυτό που κατάλαβα είναι: μεγαλώνοντας το σώμα μου αλλάζει και δεν εντυπωσιάζομαι από περίπλοκες ασκήσεις και καλλίγραμμα σώματα. Πόζες που γίνονται πιο δύσκολα μου δημιουργούν λιγότερο ενδιαφέρον από αυτές που πραγματικά με κάνουν να νιώθω καλά.

Άλλωστε πάντα μια από τις δύο πλευρές στο σώμα σου λειτουργεί καλύτερα και αυτό σε κάνει να νιώθεις πιο κοντά σε κάποιες ασκήσεις.

Tip No3: Ένα γιόγκα ματ αρκεί για να γίνει η αρχή

Τα οφέλη της γιόγκα είναι πολλά για αυτό άλλωστε θα ακούσεις συχνά ότι “η γιόγκα είναι για όλους”

Η αναζήτηση των βασικών στάσεων για αρχή αλλά και η τροποποίησή τους ανάλογα με το επίπεδο σου επιτρέπει σε όλους να ξεκινήσουν γιόγκα. Το μόνο που θα χρειαστείς είναι μερικά βασικά γιόγκα αξεσουάρ και τη διάθεση να πειραματιστείς.

Οι σημερινές 40αρες έχουν περισσότερο στρες και υψηλότερα επίπεδα άγχους από ότι στο παρελθόν. Η εκμάθηση τεχνικών χαλάρωσης μέσω της γιόγκα είναι ωφέλιμες και λειτουργούν αποτελεσματικά μειώνοντας την ένταση της ημέρας. Το έχω δοκιμάσει και ξέρω τη διαφορά. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα γιόγκα ματ για αρχή και να δείξεις εμπιστοσύνη στη σαβάσανα.

Αφιερώνοντας από 10′ ως 30′ λεπτά όσο πιο συχνά μπορείς, ενσωματώνοντας την πρακτική που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σου θα δεις ψυχολογικά και σωματικά οφέλη.

Θέλεις να δοκιμάσεις με σκοπό να ενσωματώσεις τη γιόγκα στις καθημερινές σου συνήθειες αλλά δεν ξέρεις τον τρόπο;

Ξεκίνα με τα βίντεο γιόγκα που μπορείς να βρεις στο YouTube και διάβασε για τα οφέλη της γιόγκα σε όλα τα επίπεδα.

Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσεις γιόγκα και να εστιάσεις σε έναν ολιστικό τρόπο σκέψης. Αναζήτησε γυναίκες στα κοινωνικά δίκτυα σε αυτή την ηλικία με το hashtag #yogaover40 και δες ότι δεν είσαι μόνη!

Αν νιώθεις ότι εσύ και εγώ έχουμε να πούμε περισσότερα, κάνε εγγραφή στο newsletter ακριβώς παρακάτω για να λαμβάνεις εξατομικευμένο περιεχόμενο και YOGAtalk βίντεο που θα σε βοηθήσουν να με γνωρίσεις καλύτερα!

YOGA at Ηome

YOGA at Ηome

Η Ιωάννα πρόσφατα δημιούργησε το YOGA at Home, ένα προσωπικό ιστολόγιο, με σκοπό να ενθαρρύνει κι άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Το 2015 έκανε ολοκληρωτική στροφή και ξεκίνησε να αναζητά τρόπους που θα μειώσουν το εργασιακό στρες και θα την οδηγήσουν σε έναν νέο τρόπο σκέψης. Διαθέτει συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Υπουργείο Παιδείας) ενώ η εμπειρία και τα επαγγελματικά της ταξίδια στην Ασία της δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσει περισσότερο τη φιλοσοφία της Ανατολής. Έχει πιστοποιηθεί ως Εκπαιδεύτρια Σεμιναρίων Ενηλίκων και με το Coaching Υγείας και Ευεξίας. Πιστεύει στη δια βίου μάθηση και συνεχίζει τις σπουδές σε θέματα ευεξίας και coaching.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...