3 πρακτικές για να καλλιεργήσεις την απαριγκράχα στην καθημερινή ζωή | Aparigraha

Στην ινδική φιλοσοφία της γιόγκα η έννοια της απαριγκράχα μεταφράζεται ως μη κτητικότητα, μη απληστία και μη προσκόλληση.

Είναι ένα από τα yamas (κώδικες ηθικής) που μας διδάσκει ότι ζώντας με aparigraha συνειδητοποιούμε και αποδεχόμαστε πως όλα αλλάζουν.

Για να μάθεις να καλλιεργείς την απαριγκράχα στην καθημερινή σου ζωή πρέπει να επικεντρωθείς στη δράση και όχι στο αποτέλεσμα. Να νιώθεις ευγνωμοσύνη για αυτά που, ήδη, έχεις παρά να επιθυμείς να αποκτήσεις περισσότερα.

Καμιά φορά η υπερβολική σημασία που δίνουμε στα πράγματα μας δεσμεύει ενώ η αποστασιοποίηση μας λυτρώνει.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους όπου η τάση του μινιμαλισμού γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη στις μέρες μας.

Ακολούθησε 3 απλές συμβουλές για να εντάξεις την απαριγκράχα στη μέρα σου

1. Αφέσου στη φυσική ροή

Όσα λιγότερα επιθυμείς τόσο ευκολότερα εστιάζεις το ενδιαφέρον σου σε αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία για σένα. Η ζωή μας αλλάζει, άνθρωποι έρχονται και φεύγουν από κοντά μας, βιώνουμε αρνητικά και θετικά συναισθήματα και κάθε μέρα είναι εντελώς διαφορετική από την προηγούμενη.

Για να μπορέσεις να προχωρήσεις και να αναπτυχθείς πρέπει να επιλέξεις να αφεθείς στη ροή των πραγμάτων. Αυτό θα συμβεί όταν αποδεσμεύσεις τον εαυτό σου (απελευθερωθείς και παραδοθείς) στην φυσική ενέργεια του σύμπαντος.

Προσέγγισε τη κάθε μέρα ήρεμα, χωρίς εντάσεις ή μεγάλες προσδοκίες χωρίς αδημονία για το αποτέλεσμα.

Όλα αυτά καλό είναι να τα υπενθυμίζεις στον εαυτό σου κατά τη διάρκεια κάθε μαθήματος γιόγκα.

2. Αποδέσμευσε ότι σε δυσκολεύει

Η εφαρμογή της απαριγκράχα δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήσεις όλα όσα σε αφορούν πίσω. Σου λέει να “αφήσεις” (απελευθερωθείς) από τα σωστά πράγματα που σε βασανίζουν τη σωστή στιγμή. Η άσκηση της εμπιστοσύνης θα σε κρατήσει ανοικτή σε όσα καινούρια πράγματα σου φέρει η ζωή.

Θα έχεις παρατηρήσει το letting go που σχετίζεται με την πρακτική της γιόγκα.

Μια από τις βασικότερες αιτίες της θλίψης είναι γεγονότα του παρελθόντος και άγχος για το μέλλον.

Μένοντας προσκολλημένη σε ένα από τα δύο μπλοκάρεις τον εαυτό σου από το να προχωρήσει στη ζωή. Σαμποτάρεις όλες τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά.

Έτσι, χάνεις ευκαιρίες είτε επειδή μόνη σου δημιουργείς αόρατους τοίχους είτε επειδή προτιμάς να βρίσκεις καταφύγιο σε παρελθοντικές καταστάσεις.

Αν κρατάς φόβους και λανθασμένες πεποιθήσεις από το παρελθόν προσελκύεις στα παρόν ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο. Αρνητική ενέργεια.

Αποδεσμεύσου και άφησε ό,τι σε δυσκολεύει και να θυμάσαι ότι το καλό φέρνει πάντα καλό.

3. Ευγνωμοσύνη για όλα

Αφθονία και ευγνωμοσύνη. Επίλεξε να δεις αυτή την οπτική. Να είσαι ευγνώμων για όσα έχεις. Αυτό θα φέρει περισσότερα από αυτά στη ζωή σου.

Σκέψου το θετικό, συνειδητοποίησε τις μικρές χαρές που σε κάνουν ευτυχισμένη. Σκέψου τι ένιωσες, τι γεύτηκες, τι άγγιξες και τι αγαπάς. Δώσε πολλά μπράβο στον εαυτό σου που απέκτησες δουλειά, έκανες ένα σημαντικό ραντεβού και είχες το θάρρος να κάνεις εκείνο το τηλεφώνημα που απέφευγες, να γραφτείς στο γυμναστήριο ή να ξεκινήσεις γιόγκα στο σπίτι.

Κάποια πράγματα φαίνονται στα μάτια των άλλων ανούσια αλλά επειδή έχουν σημασία για σένα είναι απαραίτητο να θυμάσαι και να καλλιεργείς το αίσθημα της ευγνωμοσύνης σε καθημερινή βάση.

YOGA at Ηome

Namaste! Είμαι η Ιωάννα, Personal Coach και πιστεύω στη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Εστιάζω το ενδιαφέρον μου στη σχέση μυαλού-σώματος βάση της νευροεπιστήμης και της κινεζικής φιλοσοφίας. Μέσα από το 𝗬𝗢𝗚𝗔 𝗮𝘁 𝗛𝗼𝗺𝗲 σκοπός μου είναι να ενθαρρύνω και άλλες γυναίκες να ξεκινήσουν γιόγκα στο σπίτι με τη βοήθεια διαδικτυακού δασκάλου. Διαθέτω συγγραφικό έργο σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας ενώ η εμπειρία και τα μακροχρόνια επαγγελματικά μου ταξίδια στην Ασία μου δημιούργησαν την ανάγκη να εξερευνήσω την ανατολική φιλοσοφία.

Σίγουρα θα προτιμήσεις...